eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPotrzebuje kilku porad dotyczacych DG i udostepniania internetu › Potrzebuje kilku porad dotyczacych DG i udostepniania internetu
    From: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Potrzebuje kilku porad dotyczacych DG i udostepniania internetu
    Date: Wed, 3 Nov 2004 14:36:10 +0100

    Witam!

    Jako student jestem zmuszony zalozyc firme na ojca (emeryt) Gdyz w ten
    sposob bede mogl ominac dziwnie duzy ZUS a bede mogl placic tylko zdrowotne
    za ojca. I teraz jak on zrobi mnie pelnomocnikiem (zebym ja za wszystko
    placil wystawial faktury itp. to jak to wyglada czy ja musze byc zatrudniony
    na jakas umowe (i placic od tego podatek? Czy jako syn moge pomagac ojcu
    nieodplatnie majac jego pelnomocnictwo?
    Czy do udostepniania internetu wymagane jest zgloszenie dzialalnosci
    telekomunikacyjnej w URTiP?
    Siec w ktorej mialbybyc udostepniaony internet jest współwłasnosci 9
    mieszkancow- czy moge im udostepniac internet poprzez te siec (na podstaiwe
    umowy o dostep do internetu?
    Jak wyglada kwestia kosztow i przychodzow? Firma bedzie zarejestrowana na
    adres mieszkania - czy ojciec bedzie musial sam sobie placic za wynajem?
    generalnie firma bedzie miala bardzo maly zysk przynajmniej na poczatku.
    Jakie koszty bede mogl wpisywac do ksiazki? Czy np wyjazd swoim wlasnym
    samochodem (auto jest na mnie i na ojca :) do sklepu po jakies elementy bede
    mial mozliwosc jakos zaksiegowac czy nie (sadze ze takich wyjazdow bedzie
    raz - dwa w miesiacu).
    Czy bede mogl do tej sieci ktora jest wspolwlasnosci podlanczac nowych
    uzytkownikow ale juz normalnie ze nie beda wspolwlascicielami tej sieci?
    (dodam ze zgoda na siec jest na mojego ojca) Czyli ze np podlaczajac
    mieszkanca kosztuje mnie kabel + wtyczki) jakies 50zl a za podlaczenie biore
    powiedzmy 80zl to czy tak mozna? Wydaje mi sie ze tak bede mogl zrobic czyli
    bede mogl przez ta siec udostepniac internet ale jesli tak nie jest to
    prosze o poprawienie mnie :)
    I jeszcze jedno pytanie jaki typ dzialalnosci mam zadeklarowac (generalnie
    oprocz internetu to chcialbym jeszcze miec mozliwosc udzielania sie w innych
    sprawach jak np sprzedarz czesci komputerowych czy cos takiego (ale to w
    pozniejszym terminie :)
    Jeszcze pozostala kwestia serwera i oprogramowania(stary komputerek bedacy
    moja wlasnoscia) czy mozna go jakos wkrecic do firmy? czy moze musze kupic
    jakis (za jakies 200zl na fakture) + pismo z linuxem tez na fakture?
    (czytalem gdzies ze potrzebuje miec dokumenty ze nabylem ten system
    operacyjny).
    O czym powinienem jeszcze wiedziec?

    Pozdrawiam i bardzo prosze o odpowiedzi
    Karol