    From: "modina" <m...@m...and.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Powitanie i zapytanie.
    Date: Wed, 5 Feb 2003 20:58:13 +0100

    Witam.

    Ponieważ jestem tu po raz pierwszy, to chciałem się przedstawić i poprosić o
    pomoc w pewnej sprawie.

    Mam na imię Tomek i jestem z Wrocławia. Mam mały zakład szewski i jestem
    przy okazji rzeczoznawcą ds obuwnictwa.

    Dziś zasubskybowałem tę grupę, bo szukałem odpowiedzi na nurtujące mnie
    pytania.
    Zajrzałem wpierw do googli i ściągnąłem ponad 300 wątków, w których
    pojawiało się PCC.
    Juz je przejrzałem i wiem, że po sprzedaży auta nabywca składa w US
    deklarację PCC-1, do której zbywca musi podać swoje dane do wymaganych
    rubryk i deklarację podpisać.
    Znalazłem nawet taki głos, gdzie ktoś przekonywał, że obie strony składają,
    ale to chyba nieprawda, bo z tyłu deklaracji napisano, że strony składają
    jedną deklarację.

    W umowie sprzedaży samochodu jest, że podatek płaci nabywca. Więc to on musi
    złożyć formularz PCC w US, bo inaczej nie przerejestruje auta.

    I mam trywialne pytania, na które odpowiedzi nie znalazłem:
    - skoro to tylko nabywca składa taki formularz, to zbywca nie potrzebuje
    posiadać kopii?
    - a jesli potrzebuje, to co, jeśli nabywca nie zechce się takiej kopii
    potwierdzonej przez US przekazać zbywcy? Też ma złożyć w US taki egzemplarz?

    Dziekuję z góry za ewentualne głosy w tej sprawie.

    Pozdrawiam
    Tomasz Ostrowicz