  • 1. Data: 2002-06-19 09:56:18
    Temat: Pożyczka a urząd skarbowy
    Od: "DW" <d...@p...onet.pl>

    Witam,
    Czy obecnie można i na jakich zasadach zawrzeć umowę pożyczki (np. z kimś w
    rodzinie) bezprocentowej na ok. 2 lata.
    Podobno można zarejestrować taką umowę w u.s., zapłacić za to - no właśnie
    ile? Czy to to jest jakiś procent i czy jest ograniczenie kwoty?
    Środki te wydatkowane by były na budowe mieszkania.

    Darek

  • 2. Data: 2002-06-19 10:15:58
    Temat: Re: Pożyczka a urząd skarbowy
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj DW,

    W Twoim liście datowanym 19 czerwca 2002 (11:56:18) można przeczytać:
> [...]
    D> ile? Czy to to jest jakiś procent i czy jest ograniczenie kwoty?
    D> Środki te wydatkowane by były na budowe mieszkania.

    umowy już się nie rejestruje, składa się natomiast deklarację PCC-1 i
    płaci podatek od czynności cywilno-prawncyh w wysokości 1% (chyba) od kwoty
    pożyczki.

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 3. Data: 2002-06-19 11:27:10
    Od: "Marco" <m...@i...com.pl>

    PCC od umowy pożyczki wynsi 2%
    mac

  • 4. Data: 2002-06-19 12:04:46
    Od: "DW" <d...@p...onet.pl>

    Dzięki za podpowiedzi.
    Na tej podstawie już coś znalazłem. Wynika z tego że w najbliżej rodzinie
    można pożyczyć do 9,057PLN i wtedy płaci się 1%, natomiast od nadwyżki
    powyżej tej kwoty - 2%.

    A czy wiecie może jaką kwotę może rodzina przekazać jednej osobie jako
    darowizne i czy musi być to potwierdzane notarialnie?

    Darek

  • 5. Data: 2002-06-19 12:32:32
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DW" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > A czy wiecie może jaką kwotę może rodzina przekazać jednej osobie jako
    > darowizne i czy musi być to potwierdzane notarialnie?

    ???
    Polecam jednak lekturę ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych:
    - art.7 ust.1 pkt 4 (podatek od pożyczki wynosi 2%)
    - art. 9 pkt 10 ppkt wraz z ustawą o podatku od spadków i darowizn - umowy
    pożyczki do 9.057 dla osób zaliczonych do I grupy podatkowej są zwolnione z
    PCC.
    Skąd wyciągnąłeś ten 1%???

    --
    A.S.

  • 6. Data: 2002-06-19 12:57:49
    Temat: Re[2]: Pożyczka a urząd skarbowy
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj Matovy,

    W Twoim liście datowanym 19 czerwca 2002 (14:32:32) można przeczytać:

    pomyłka, napisałem przecież "CHYBA"
    przepraszam ale na szybko odpowiadałem

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 7. Data: 2002-06-19 13:46:29
    Od: "DW" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > pożyczki do 9.057 dla osób zaliczonych do I grupy podatkowej są zwolnione

    Upss, wycofuje się z tego procenta.
    Pomyliło mi się:)

    Darek