  • 1. Data: 2003-02-20 11:45:00
    Temat: Pożyczka rodzinna
    Od: d...@p...onet.pl

    Chodzi o kwote zwolnioną z podatku - teraz to jest ok. 9600PLN.
    Jak to jest? Czy to jest kwota jaką ja moge pożyczyć w sumie (od wszystkich
    najbliższych) bez płacenia podatku czy może to jest kwota jaką może dać mi
    poszczególny "dawca"?

    Chodzi mi o to czy moge wziąść taką pożyczke pojedyńczo od wszyskich
    najbliższych członków rodzniy (każdy z rodziców osobno i od dziadków osbno
    otrzymując w ten sposób sumę ok. 40000PLN czy też rodzice i dziadkowie
    traktowani są jako jeden "dawca")

    Czy w tym samym czasie moja żona może wykonać tą samą operacje ze swoimi
    rodzicami?

  • 2. Data: 2003-02-20 23:20:18
    Temat: Re: Pożyczka rodzinna
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > traktowani są jako jeden "dawca")
    >
    > Czy w tym samym czasie moja żona może wykonać tą samą operacje ze swoimi
    --------------------------
    Coś mi sie zdaje że mylisz dwa pojęcia pozyczka i darowizna.Jeśli chodzi ci
    o darowizne to ona nie podlega podatkowi od spadku i darowizn od każdego z
    osobna do okreslonych kwot w zlaeżności od stopnia pokrewiństwa i jest to
    kwota sumowana przez chyba 5 lat .Rodzice sa napweno w pierwszym stopniu
    pokrewiństwa czyli mogą darować najwyższą kwote wolną natomiast dziadkowie
    niestety nie pamiętam czy druga czy trzecia
    Wiola

  • 3. Data: 2003-02-21 08:35:36
    Od: d...@p...onet.pl

    > Coś mi sie zdaje że mylisz dwa pojęcia pozyczka i darowizna.

    Nie, nie myle tych pojęć.
    Chodzi mi dokładnie o pożyczke od osób o najbliższym stopniu pokrewieństwa
    (wchodzą w to rodzice, rodzeństwo i dziadkowie).
    Na pewno pożyczka do kwoty ok. 9600 jest nieopodatkowana - powyżej płaci się 2%
    podatku i trzeba to zgłosić do US.

    Nie wiem natomiast czy moge pożyczyć w ten sposób od każdego z członków rodziny
    po 9600, gromadząc w ten sposób prawie 40000 zamiast brać od jednego całość i
    płacić podatek?
    Jakie tu obowiązują zasady?

    Darek

  • 4. Data: 2003-02-21 09:14:05
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    rodziny
    > po 9600, gromadząc w ten sposób prawie 40000 zamiast brać od jednego

    Ok to ja żle zrozumiałam myślałam że chodzi ci o darowiznę.W sprawie
    pozyczek niestety niec ci nie pomogę bo dawno z tym nie miałam doczynienia
    Wiola