eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki"Praca legalna", ale bez umowy, bez PIT-u i rozliczenia? › "Praca legalna", ale bez umowy, bez PIT-u i rozliczenia?
    From: An <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: "Praca legalna", ale bez umowy, bez PIT-u i rozliczenia?
    Date: Tue, 12 Nov 2013 13:56:35 +0100

    Witam!

    Dowiedziałam się na temat takiej oto pracy. Badanie rynku. Chodziło im o
    to, żebym podała swoje dane, wypełniła ankietę i przyszła na spotkanie.
    Mieli mi za to zapłacić ok. 100 zł.

    Pracodawca powiedział, że praca jest jak najbardziej legalna. Zdziwienie
    nastąpiło, kiedy stwierdził, że:

    1. żadnego PIT-u z nie dostanę, tak jak każda osoba, która brała udział
    w tego typu pracy

    2. nikt, kto brał udział w tego typu pracy się z zarobionych pieniędzy
    nie rozlicza

    3. mam nie iść do żadnego Urzędu i się z tych pieniędzy nie rozliczać

    Tu pracodawca powołać się na jakąś ustawę, ale potrafił powiedzieć, na
    jaką konkretnie, w każdym razie miała ona mówić o tym, że od tak małych
    kwot (a przypominam, że miałam zarobić ok. 100 zł) pieniędzy się nie
    rozlicza...

    4. firma sama się z tego rozlicza i płaci podatek

    No właśnie: "Firma sama się z tego rozlicza". A co ze mną? Jak ja mam
    się rozliczyć z Urzędem Skarbowym? A może rzeczywiście nie muszę, jak
    twierdzi pracodawca?

    Oczywiście, takie słowo jak UMOWA z ust pracodawcy w ogóle nie padło.

    Mimo to, pracodawca do końca utrzymywał, że praca jest legalna i z
    zarobionych pieniędzy nie muszę się rozliczać. Propozycji NIE przyjęłam,
    bo wydała mi się podejrzana.

    Nie prawie się jednak nie znam, jestem młodą osobą, dlatego wolę zapytać
    Was. Kto miał rację? Ja czy pracodawca?

    Jak to powinno wyglądać?

    Pozdrawiam
    Anna