  • 1. Data: 2003-11-30 19:01:24
    Temat: Pracownik rozliczenie
    Od: "diddo" <d...@w...pl>

    Witam

    zatrudniłem sobie pracownika
    wypłacam mu wynagrodzenie 1 - go każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.
    czyli 1 listopada wynagrodzenie za październik
    ( tak sie umówiliśmy )

    i teraz tak :

    1 stycznia dostanie wynagrodzenie za miesiąc grudzień.
    I jak to ująć ?
    jako dochód w grudniu ( no bo faktycznie jest to za grudzień ) i w zaliczyć
    go do roku 2003 ?
    ( chodzi mi o papier który musze dać pracownikowi na koniec )
    czy jako dochód w 2004
    no bo u mnie w koszta działalności to wiem, że będzie to koszt już na nowy
    rok ... chyba :(

    proszę o pomoc

    i z góry dziękuję :)

  • 2. Data: 2003-12-01 10:47:44
    Temat: Re: Pracownik rozliczenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Nov 2003, diddo wrote:
    >+ zatrudniłem sobie pracownika
    >+ wypłacam mu wynagrodzenie 1 - go każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.
    [...]
    >+ 1 stycznia dostanie wynagrodzenie za miesiąc grudzień.
    >+ I jak to ująć ?
    >+ jako dochód w grudniu ( no bo faktycznie jest to za grudzień ) i w zaliczyć
    >+ go do roku 2003 ?

    IMO - "oczywiście". Oczywiście nie ! Przecież liczy się data "postawienia
    do dyspozycji", a 31.XII nijak nie może tymi pieniędzmi dysponować (tu
    uwaga: IMO przelew którego data "przyjścia" zostanie zaksięgowana na
    MM.DD jest w tym dniu "w dyspozycji", nawet jeśli sprawdzenie stanu
    konta tego nie wykazuje ! Czyli jakbyś płacił przelewem - to sobie
    skomplikujesz życie, bo albo podpadniesz z "terminem" wg KC albo
    możesz nie wiedzieć kiedy "zadysponowałeś" :])

    [...]
    >+ no bo u mnie w koszta działalności to wiem, że będzie to koszt już na nowy
    >+ rok ... chyba :(

    Za taką sugestię dostałem kiedyś karę: pokazać podstawę prawną.
    Niniejszym ceduję na ciebie :) !
    Zakładam że rozliczasz się memoriałowo - i jakiego okresu
    *dotyczy* owa wypłata ? ;)

    Krótko mówiąc: pod "2 x tak" chyba się *nie* załapiesz ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-12-02 06:56:08
    Od: "diddo" <d...@w...pl>

    > jeżeli prowadzisz KPiR memoriałowo, to wynagrodzenie za dany miesiąc dla
    > pracownika nawet nie wypłacone, jest Twoim kosztem. W momencie wypłaty
    > potrącasz ZUS płatny do 15 następnego m-ca i PDOF płatny do 20 następnego
    > m-ca.
    > Bez względu zatem na moment wypłaty możesz wynagrodzenie pracownika uznać
    > swoim KUP. Ale ja bym wypłaciła 31 grudnia, przynajmniej nie ma kłopotu z
    > wystawieniem PIT-11 dla pracownika.
    >
    > Magda

    Chyba tak zrobię będę wypłacał do 31 każdego miesiąca
    niestety cienki jestem z tych podatków :(

    jeszcze małe pytanko

    Kwestia zaksięgowania
    mój mądry program (całkiem legalny - jeden z pierwszych jakie kupiłem nie
    licząc gier) tworzy mi całkiem ładnie liste płac i tam powyszczególniał
    różne rzeczy zus podatek i takie tam.
    Czy wpisać to do KPiR jako jedną pozycje czy rozbić to na poszczególne
    pozycje ?

    dzięki za odpowiedzi :)

    ps. jeszcze teraz mi zus został ale to bedzie pikuś ( ich przynajmniej się
    nie boje :) )

    pozdrawiam Robert

  • 4. Data: 2003-12-02 11:19:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Dec 2003, diddo wrote:
    [...]
    >+ Kwestia zaksięgowania [...pensji...]
    >+ Czy wpisać to do KPiR jako jedną pozycje czy rozbić to na poszczególne
    >+ pozycje ?

    Jedną.
    To są wszystko pieniądze należne pracownikowi, którego jedynie
    jesteś zobowiązany w imię prawa i praworządności złupić na
    rzecz ZUS i Skarbu Państwa :)
    Ale *cała* pensja jest "dla pracownika" i to (po zaksięgowaniu)
    nie są już twoje pieniądze. Zresztą ma to swoje skutki uboczne
    dyskutowane czasami na grupie: jak nie zapłacisz w terminie
    podatku z tytułu PIT-5, no to nie zapłaciłeś (widać nie miałeś
    pieniędzy) i dopóki nie będzie to stan długotrwały ani nie
    będzie się permanentnie powtarzać - płacisz odsetki i tyle.
    Ale jak nie zapłacisz podatku z tytułu PIT-4... no to, panie,
    wpadłeś jak śliwka w kompot: ukradłeś pieniądze które zabrałeś
    pracownikowi a które należą się Skarbowi Państwa !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-12-02 15:49:47
    Od: "diddo" <d...@w...pl>

    dzięki za odpowiedź :)

    wypłacę mu 31 listopada o godzinie 15:59
    i zalicze w koszt listopada i wole wcześniej zapłacić
    ( to tylko 1/4 etatu )

    mam nadzieje, że mój mądry program da sobie z tym rade

    pozdrawiam Robert Drygała