  • 1. Data: 2002-11-27 21:59:45
    Temat: Prawa autorskie w umowie o dzieło
    Od: "Dorota Wozniak" <d...@b...com.pl>

    Jakie sformułowanie należałoby zawrzeć
    w umowie o dzieło (przedmiotem umowy jest projekt
    i wykonanie witryny internetowej)żeby była jasność
    co do praw autorskich (koszty uzyskania przychodu 50%)?

    Dorota

  • 2. Data: 2002-11-28 06:45:19
    Temat: Re: Prawa autorskie w umowie o dzieło
    Od: "Perfekt" <p...@w...pl>

    Można dodać taką formułkę: Wykonawca dzieła przekauje na Zamawiającego
    wszelkie prawa autorskie związane z wykonanym dziełem

  • 3. Data: 2002-11-28 08:23:50
    Od: "Maciek Zielinski" <z...@h...com>

    > Jakie sformułowanie należałoby zawrzeć
    > w umowie o dzieło (przedmiotem umowy jest projekt
    > i wykonanie witryny internetowej)żeby była jasność
    > co do praw autorskich (koszty uzyskania przychodu 50%)?

    Prawo autorskie wymaga, zeby wymienic pola eksploatacji, inaczej byc moze
    podatkowo bedzie OK, ale umowa bedzie malo skuteczna.
    pzdr
    M.

  • 4. Data: 2002-11-28 10:50:32
    Od: Robi <b...@p...onet.pl>

    Perfekt wrote:

    <ciach>
    > Można dodać taką formułkę: Wykonawca dzieła przekauje na Zamawiającego
    > wszelkie prawa autorskie związane z wykonanym dziełem
    </ciach>

    Nie można - prawa autorskie są niezbywalne. Tylko prawa majątkwe - prawo do
    exploatacji.

    --
    Pozdrowienia
    ____

  • 5. Data: 2002-11-28 18:44:49
    Od: "Dorota Wozniak" <d...@b...com.pl>

    Użytkownik Maciek Zielinski

    > Prawo autorskie wymaga, zeby wymienic pola eksploatacji, inaczej byc moze
    > podatkowo bedzie OK, ale umowa bedzie malo skuteczna.
    > pzdr
    > M.

    Co oznacza sformułowanie "pola eksploatacji",
    jeśli można to proszę o przykład.
    Dorota

  • 6. Data: 2002-11-28 19:05:31
    Od: "Dorota Wozniak" <d...@b...com.pl>

    > Nie można - prawa autorskie są niezbywalne. Tylko prawa majątkwe - prawo
    do
    > exploatacji.

    To co proponujesz, żeby napisać w umowie
    żeby było O.K. z prawami autorskimi?
    Dorota

  • 7. Data: 2002-11-28 21:09:43
    Od: Robi <b...@p...onet.pl>

    Dorota Wozniak wrote:

    > To co proponujesz, żeby napisać w umowie
    > żeby było O.K. z prawami autorskimi?
    > Dorota

    Poszło na priv'a
    Służe dodatkowymi wyjaśnieniami.

    --
    Pozdrowienia
    ____

  • 8. Data: 2002-11-28 23:49:44
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Nov 2002, Perfekt wrote:

    >+ Można dodać taką formułkę: Wykonawca dzieła przekauje na Zamawiającego
    >+ wszelkie prawa autorskie związane z wykonanym dziełem

    wKF: nie dałoby się załatwić odpowiadania pod cytatem ? ;)

> [...]
    >+ > i wykonanie witryny internetowej)żeby była jasność
    >+ > co do praw autorskich (koszty uzyskania przychodu 50%)?

    Ja tam jeszcze dodawałem że "wdrożenie i inne prace
    inżynierskie nie wchodzą w zakres umowy" - IMHO
    uruchomienie przez dopilnowanie np. wprowadzenia danych
    do bazy może wzbudzać wątpliwości.
    Wiem, czepiam się drobiazgów, ale formalnie...
    Co do "skuteczności KC" się zgadzam :) (z Perfektką,
    jeśli się nie mylę :))

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-11-29 00:08:05
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
> [...]
    > w umowie o dzieło (przedmiotem umowy jest
    projekt
    > i wykonanie witryny internetowej)żeby była

    A może tak:
    - Projekt i wykonanie witryny internetowej
    stanowiący przedmiot niniejszej umowy podlega
    ochronie przewidzianej w ustawie o prawie
    autorskim
    - Zamawiający nabywa autorskie prawa majątkowe do
    projektu witryny internetowej stanowiącej
    przedmiot niniejszej umowy bez obowiązku zapłaty
    dodatkowego wynagrodzenia
    - Witryna wykonana na podstawie niniejszej umowy
    może zostać wykorzystana tylko przez zamawiającego
    i wyłacznie tylko dla jego potrzeb bez prawa
    modyfikacji któregokolwiek z elementów zamówienia
    bez pisemnej zgody autora.

    Pozdr.
    Sark

  • 10. Data: 2002-11-29 00:42:13
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Nov 2002, Robi wrote:
    [...]
    >+ Poszło na priv'a

    Z czystej ciekawości: masz powód żeby "utajniać" ?? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd