  • 1. Data: 2002-11-27 22:07:49
    Temat: TAX FREEE
    Od: "Z0rr0" <z...@p...com>

    Witam szanownych grupowiczów! Otóż mój problem wygląda następująco: mam od
    pewnego czasu podpisaną umowę o zwrot podatku VAT dla podróżnych z firmą
    GLOBAL REFOUND. Fakt nie za często korzystam z ich usług ale jednak zdarza
    się. A więc gdy natrafi się klient to wystawiam mu fakturę na zakupiony
    sprzęt, wypisuje czek GLOBAL REFOUND, podpinam wydruk z kasy fiskalnej i
    klient udają się z zakupionym sprzętem za granicę. Na przejściu granicznym
    celnik przybija mu stempelek że wywozi towar, klient udaje się do "okienka"
    i dostaje zwrot podatku VAT który mi zapłacił, oczywiście pomniejszony o
    należną prowizję dla GR. GR po pewnym czasie przysyła mi oryginał czeku i
    obciąża moje konto należnością która wynika z czeku a mianowicie kwotą VAT
    jaką zapłacił mi klient. Moje pytania brzmią: jak to zaksięgować w rejestrze
    VAT, na VAT-7 i ewentualnie w książce przychodów i rozchodów? Za wszelką
    pomoc z góry dziękuje.

    Pozdrawiam!
    Piotr Lis