  • 1. Data: 2002-11-27 19:44:16
    Temat: Zaliczki na pdoof jeszcze przed rozliczeniem rocznym
    Od: "Bosman Zorz" <U...@i...pl>

    Witam,
    Czy jest szansa powodzenia nastepujacego planu?

    1. Chytrze przeciagam platnosc za mieszkanie i ponosze ja zarusienko na
    poczatku roku 2003 (jest to ostatnia wplata na poczet wkladu budowlanego
    rozliczanego przeze mnie w ramach duzej ulgi budowlanej).
    2. Natychmiast sciagam potwierdzenie dokonania przelewu z banku oraz
    zaswiadczenie ze spoldzielni o dokonaniu wplaty.
    3. Smaruje pisemko do US z prosba o zaniechanie pobierania zaliczek na
    podatek dochodowy w roku 2003, jeszcze przed zlozeniem PITa, ktore
    dokona sie najpewniej w marcu.

    --
    Pozdrawiam -- Wasz Bosman Zorz

  • 2. Data: 2002-11-28 07:02:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Bosman Zorz napisał:
> [...]
    > 2. Natychmiast sciagam potwierdzenie dokonania przelewu z banku oraz
    > zaswiadczenie ze spoldzielni o dokonaniu wplaty.
    Czemu maja służyc pkt 1 i 2 i co w nich jest chytrego?

    > 3. Smaruje pisemko do US z prosba o zaniechanie pobierania zaliczek na
    > podatek dochodowy w roku 2003, jeszcze przed zlozeniem PITa, ktore
    > dokona sie najpewniej w marcu.
    Decyzje dostaniesz i tak dopiero po złozeniu PITa rocznego, możesz sie
    nie spieszyć...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-11-28 08:35:01
    Od: "Bosman Zorz" <U...@i...pl>

    In news:as4f2a$3i4$3@news.tpi.pl, Maddy typed:

    > Czemu maja służyc pkt 1 i 2 i co w nich jest chytrego?

    Nic nie pisalem o pkt 2. :) Chodzilo mi o to, ze termin platnosci
    ostatniej raty wypada mi pod koniec grudnia, czyli przy terminowej
    wplacie podpadaloby jeszcze pod rozliczenie za 2002.

    > Decyzje dostaniesz i tak dopiero po złozeniu PITa rocznego, możesz sie
    > nie spieszyć...

    To bylo clou pytania. Dzieki :) A nawet :(

    --
    Pozdrawiam -- Wasz Bosman Zorz

  • 4. Data: 2002-11-28 10:35:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > ostatniej raty wypada mi pod koniec grudnia, czyli przy terminowej
    > wplacie podpadaloby jeszcze pod rozliczenie za 2002.
    Ok. Ale tak gwoli zaspokojenia ciekawości - w czym tkwi zysk z
    odliczenia czegoś w 2003 zamiast w 2002? Przekroczyłeś limit ulgi?
    No chyba ze chodzi o odroczenie samej zapłaty i nie ma to nic wspólnego
    z ulgą.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-11-28 11:27:24
    Od: "Bosman Zorz" <U...@i...pl>

    In news:as4rhf$1jc$2@news.tpi.pl, Maddy typed:
> [...]
    > odliczenia czegoś w 2003 zamiast w 2002? Przekroczyłeś limit ulgi?
    > No chyba ze chodzi o odroczenie samej zapłaty i nie ma to nic

    Nie przekroczylem jeszcze limitu. Ale i tak zwroca mi caly podatek za
    2002, niezaleznie od tego czy poniose ten wydatek czy nie. A oczekiwany
    zysk o ktorym tu mowa, a ktorego wg twoich informacji jednak nie bedzie,
    opieral sie na nadziei, ze jezeli podniose wydatek na poczatku 2003 to
    bede otrzymywal wiecej pieniazkow jeszcze PRZED rozliczeniem podatku za
    2002. Taki tez jest temat watku.

    --
    Pozdrawiam -- Wasz Bosman Zorz

  • 6. Data: 2002-11-28 11:48:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > opieral sie na nadziei, ze jezeli podniose wydatek na poczatku 2003 to
    > bede otrzymywal wiecej pieniazkow jeszcze PRZED rozliczeniem podatku za

    Chyba wyszedłes z mylnego założenia że jeżeli wydatek poniesiesz w danym
    roku, to na tej podstawie uzyskasz decyzje o zaniechaniu poboru
    zaliczek. Ale nic podobnego - wydatek poniesiony w 2003 roku "zadziała"
    dopiero w rozliczeniu rocznym za 2003 - a więc o zaniechanie z tytułu
    tego konkretnego wydatku bedziesz mógł wystapic dopiero w 2004 roku.
    Chyba lepiej odliczyc w 2002 - bedzie dodatkowy argument dla US w
    postacie większej kwoty nierozliczonej ulgi.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-11-28 13:02:08
    Od: "Bosman Zorz" <U...@i...pl>

    In news:as4vqm$dg6$1@news.tpi.pl, Maddy typed:

> [...]
    > "zadziała" dopiero w rozliczeniu rocznym za 2003 - a więc o
    > zaniechanie z tytułu tego konkretnego wydatku bedziesz mógł wystapic

    Inwestycje swoja rozpoczalem w 2001 roku, nie jest to dziwne skoro
    mowie, ze rozliczam sie z duzej ulgi. W 2002 roku ponosilem dalsze
    wydatki i wystapilem do swojego USu o zaniechania pobierania zaliczek na
    poczet pdoof w biezacym roku. Zgode uzyskalem w ciagu tygodnia i firma
    NIE ODPROWADZALA za mnie podatku. Wiec "zadzalalo" od razu :)

    A pytanie nie dotyczylo tego czy to sie da zrobic w ogole, bo jak
    widzisz da sie, ale czy da sie zrobic od razu, jeszcze przed
    rozliczeniem sie za 2002. W moim przypadku zlozylem podanie juz po
    rozliczeniu sie za rok 2001, w kwietniu, i poczawszy od tego momentu
    zaczalem otrzymywac wiecej 'do reki'. A pieniazki za okres
    styczen-kwiecien US zwroci mi DOPIERO po rozliczeniu sie za 2002 czyli
    splyna nie wczesniej niz w maju, realnie patrzac. Nie chcialbym popelnic
    tego bledu w tym roku i stad moje pytanie, czy mozna ubiegac sie o
    zwolnienie jeszcze przed uregulowaniem swoich obowiazkow wobec US za rok
    uprzedni.

    --
    Pozdrawiam -- Wasz Bosman Zorz