  • 11. Data: 2002-04-30 21:42:20
    Temat: Re: Prawidłowy program do KPiR
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Nigdy nie mów nigdy.
    ? Nie pamiętam tego słowa :-)

    > Właśnie taki program zrobiłem 8 lat temu dla biura podatkowego i działa do
    > dzisiaj. JEdnym z założeń było zablokowanie dokonywania zmian w zamkniętym
    > miesiącu. Z tego co ja zrozumiałem to nie jest to wymóg formalny bo i tak
    > wydrukz programu podpisanyu i ostęplowany jest dokumentem a nie dane w
    > programie. Chodziło o to aby ktoś niepotrzebnie nie zmienił danych już po
    > wydrukowaniu np przez innego pracownika biura.

    Jest sporo ludzi, którzy są wstanie wyciągnąć i zmienić wszelkie informacje,
    którymi zarządza Twój program. Nie podejrzewam, że napisałeś aplikację
    pod Magica, czy też stosowałeś 128b szyfrowanie.
    Po prostu nie przesadzaj.

    > Gdybyś miał rację to cała księgowość i a szczególnie bankowość stanęła by
    na
    > głowie

    Nie na głowie.
    W księgowości ( bankowości ) najważniejszy jest dokument księgowy.
    To on jest bazą-podstawą wszystkiego co się dalej zdarzy w sensie księgowym.
    Na końcu wszystkich zdarzeń księgowych jest zeznanie.

    Tak więc nie dajmy się zwariować z "zamykaniem" okresów, bo to i tak jest
    bez sensu.
    Wszelkie kontrole sprawdzają dokumenty księgowe i zeznania.
    Jeśli jakiś gamoń z urzędu sięga do chwytów, o których pisała Maddy, to ....
    sami sobie dopiszcie, bo nie chcę się brzydko wyrażać na grupie.

    Pozostaje wykombinować jakieś obejście idiotycznych przepisów....
    ale jakie ?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2002-04-30 22:12:28
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Apr 2002, Piotr K. wrote:

    >+ > Ano właśnie. A techonologie opieczętowania pamięci są już
    >+ > stosowane (kasy fiskalne, na przykład).
    >+
    >+ tutaj nie jest potrzebny programista, ale elektronik.
    >+ Zrobi z Twojej pamięci fiskalnej otwartą książeczkę ;-)

    Tylko jeśli pamięć projektował wybitny kiep.

    W przeciwnym przypadku elektronik może być bardzo
    "cienki", za to specjalisty od plomb i pieczęci
    (*MECHANICZNYCH* !) potrzebujesz dobrego.

    [...]
    >+ > US - nie widać również powodów żeby specjalnie traktować
    >+ > "informatykę" - tu się zgadzam :)
    >+
    >+ Urzędy od dawna stosują kontrolę krzyżową.

    -:) to się dalej zgadzamy: zakłada się że *wszyscy*
    nie oszukują *synchronicznie* :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (elektronik, któren pamięci fiskalnej jednak [dotąd]
    nie rozbierał)

  • 13. Data: 2002-05-01 15:29:38
    Od: "ANIOŁ" <a...@w...pl>

    Ja jestem tylko ciekaw na jak drobne molekuly
    mozna ten problem roztrzasac zmierzajac do absurdu.
    W ogole do czego nas ten caly nieokielznany fiskalizm
    doprowadzi. Mysle, ze rozmiar systemow fiskalnych
    jest wprost proporcjonalny do glebokosci kryzysu
    moralno-duchowego spoleczenstw. Przeciez te wszystkie
    przepisy i techniki sa miara braku zaufania czlowieka do
    czlowieka. Normy moralne zastepuje sie kasami fiskalnymi
    i komputerami, pieczatkami, plombami itp.
    A ile to niepotrzebnie pozera ludzkiej energii ktora mozna by
    spozytkowac na prace dla wspolnego dobra zamiast na produkcje
    ton makulatury produkowanych z lasow amazonskich ;)

    No tak, ale jak uzdrowic ludzkie umysly ?

    ANIOL

  • 14. Data: 2002-05-01 20:19:18
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Nie wiem, jak z KPiR, ale program do pelnej ksiegowosci
    - nie moze pozwalac na zmiane danych zaksiegowanych ( stad czesta sztuczka z
    buforem - dane w buforze nie sa zaksiegowane, wiec mozan je zmieniac )
    - miesiace zamkniete nie powinny byc mozliwe do otwarcia, ani zmian w nich
    - pliki z danymi powinny byc tak zapisywan, aby nie mozna ich zmienic z
    poziomu systemu operac. ( np. szyfrowane, aczkolwiek nie ma takiego wymogu )
    - powinna byc instrukacj aprogramu i zestawienie plikow programu

    --
    Jacek

  • 15. Data: 2002-05-01 20:43:17
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 30 Apr 2002 23:30:21 +0200), "Piotr K."

    >tutaj nie jest potrzebny programista, ale elektronik.
    >Zrobi z Twojej pamięci fiskalnej otwartą książeczkę ;-)

    Elektronik niewiele pomoże na plombowane modułu nie wyprowadzające
    interfejsu do mudyfikacji.

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 16. Data: 2002-05-02 08:13:58
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

> [...]
    wymogu )
    > - powinna byc instrukacj aprogramu i zestawienie plikow programu

    a masz na to jakieś paragrafy ?
    Co za kraj ?
    Nie dziwię się US, że mają własne interpretacje ;-), bo to ich chleb (
    czytaj: wypłaty ),
    ale ...

    Piotr

  • 17. Data: 2002-05-02 10:00:25
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 02 maj 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >
    >a masz na to jakieś paragrafy ?
    >Co za kraj ?
    >Nie dziwię się US, że mają własne interpretacje ;-), bo to ich chleb (

    To jest chyba w ustawie o rachunkowosci...

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 18. Data: 2002-05-02 10:52:07
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > To jest chyba w ustawie o rachunkowosci...
    > Artur Zawadzki a...@p...onet.pl

    chyba ?
    Nie ma nic takiego.
    Wszystko to wymysły bazujące prawdopodobnie na jakimś znanym programie.
    W Ustawie występuje opis pewnych zasad dotyczących np. wykonywania wydruków,
    przechowywania kopii, ale nie to co jest wyżej wyszczególnione.
    Mam wielką prośbę: bardzo proszę przez chwilę zapomnieć o tym co się wie
    i po prostu przeczytać wybrane rozdziały ustawy. Warto.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2002-05-02 14:01:12
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 May 2002, Piotr K. wrote:
> [...]
    >+ Nie ma nic takiego.
    >+ Wszystko to wymysły bazujące prawdopodobnie na jakimś znanym programie.

    Pamięc mi sygnalizuje, że niedawno widziałem opis "co program
    musi" i chyba było to rozp. MF. Ale namiaru chwilowo niet :(,
    jak się przewrócę to dam znać... !
    [...]
    >+ i po prostu przeczytać wybrane rozdziały ustawy. Warto.

    O to to. Osobiście zostałem innym wątkiem zmotywowany do takiego
    działania: wynik na test mojej pamięci mocno negatywny :[

    Pozdrowienia, Gotfryd