  • 1. Data: 2009-09-14 21:14:20
    Temat: Prawo autorskie a członek rodziny
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Jak powszechnie wiadomo, polskie prawo nie widzi możliwości zatrudnienia
    przez OFPDG członków bliskiej rodziny, na dodatek prowadzących wspólne
    gospodarstwo domowe.
    Ale.. jak to by było z prawami autorskimi? Skoro prawa są niezbywalne,
    osobiste itd., to czy mogę od swojej żony kupić jej dzieło (np. książkę)
    i wydać na własny koszt, a koszt nabycia praw autorskich zaliczyć w
    odpowiednią rubrykę KPiR?

    M.

  • 2. Data: 2009-09-14 22:56:07
    Temat: Re: Prawo autorskie a członek rodziny
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
    > Jak powszechnie wiadomo, polskie prawo nie widzi możliwości zatrudnienia
    > przez OFPDG członków bliskiej rodziny, na dodatek prowadzących wspólne
    > gospodarstwo domowe.

    Urban legend.

    Oczywiście, że można zatrudnić. Pytanie tylko czy warto, ze względu na
    brak możliwości uznania jako KUP między innymi wynagrodzenia żony i
    nieletnich dzieci.

> [...]
    > osobiste itd., to czy mogę od swojej żony kupić jej dzieło (np. książkę)
    > i wydać na własny koszt, a koszt nabycia praw autorskich zaliczyć w

    Z KRiO wynika, że istotnie prawa autorskie i pokrewne wchodzą do majątku
    osobistego. IMHO zakazu amortyzacji MPA nabytych od własnej żony z PDOF
    wywieść się nie da. Pewnie US czepi się natomiast wyceny tychże praw
    (hint: podmioty powiązane).

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-09-15 10:31:17
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
    > Ale.. jak to by było z prawami autorskimi? Skoro prawa są niezbywalne,

    Maciek - _majątkowe_ prawa autorskie są zbywalne. niemajątkowe nie są.

    --
    bartek

  • 4. Data: 2009-09-16 18:08:38
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    bokomaru wrote:

    > Maciek - _majątkowe_ prawa autorskie są zbywalne. niemajątkowe nie są.

    Mea culpa... Skoro sam chcę je nabyć... :-)

    M.