  • 1. Data: 2006-12-28 21:49:52
    Temat: Likwidacja DG HELP!!!!
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

    Wydawało mi się, że tak można i po prostu wyrejestrowałem DG w ZUS-ie z
    obowiązku ubezpieczenia zdrowotnego pod kodem "zaprzestanie działalności
    czy coś w tym rodzaju. Było to w grudniu ub. roku. Żyłem w błogiej
    nieświadomości, że to jest "zawieszenie" (kiedyś tak było) i dla ZUS-u,
    podobnie jak US nie mam żadnych przychodów/kosztów: bo w rzeczywistości
    wysyłałem puste deklaracje VAT, KPiR była też pusta. Utrzymuję się z renty
    i pracy na etacie. NIedawno dowiedziałem się, że to nie jest do końca tak,
    jak myślałem, i dla ZUS-u dalej jestem płatnikiem składki i zarabiam
    miesięcznie ileś-tam wirtualnej kasy, ale ZUS bywa tolerancyjny i niekiedy
    takie wyrejestrowanie /bez jednoczesnej likwidacji DG w US/ honoruje. Na
    wszelki wypadek chciałbym jednak tą DG zlikwidować, i to najlepiej jeszcze
    w tym roku, czyli jutro. Jakie dokumenty i gdzie trzeba przedłożyć???? Czy
    info o tej likwidacji zostanie wysłana przez US lub Urzą Gminy do ZUS-U ???
    (lepiej,żeby nie...).

    Czytałęm gdzieś, że od 1997 (czy 1998 ??) US ma sam powoadamiać ZUS o
    zarejestrowaniu/wyrejestrowaniu DG. Wie ktoś coś na tem temat ??? Byłbym
    wdzięczny za wszelkie inforamcje. Wie, troche późno, ale goście świateczni
    wyrwali mi kilka dni....
    --
    Marek

  • 2. Data: 2006-12-28 22:41:18
    Temat: Re: Likwidacja DG HELP!!!!
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

    > Czytałęm gdzieś, że od 1997 (czy 1998 ??)
    oczywiście 2007/2008 ???

    --
    Marek

  • 3. Data: 2006-12-29 09:42:51
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    >Użytkownik "Marek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > oczywiście 2007/2008 ???
    > Marek

    Najważniejsze jest abyś zgłosił likwidację działalności w Urzędzie Gminy
    (był kiedyś wyrok sądu w tej sprawie i opierał się właśnie na tym czy
    zakończenie działalności było zgłoszone w gminie). Pozostałe zgłoszenia są
    zatem kwestią formalną, którą należy załatwić.
    Wojtek

  • 4. Data: 2006-12-29 23:39:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Dec 2006, Marek wrote:

    > w tym roku, czyli jutro. Jakie dokumenty i gdzie trzeba przedłożyć???? Czy
    > info o tej likwidacji zostanie wysłana przez US lub Urzą Gminy do ZUS-U ???
    > (lepiej,żeby nie...).

    Mi się ZDAJE, że Urząd Gminy nie ma obowiązku takiego wysyłania.
    Ale u mnie "kablują" - na pewno, bo rozpoczynałem DG później niż z datą
    podaną w zgłoszeniu i ZUS się zgłosił z upomnieniem :)

    pzdr, Gotfryd