  • 1. Data: 2004-06-22 10:54:05
    Temat: Problem z Platnikiem
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    Witam. Moje pytanko dotyczy programu Platnik. Chcialbym miec mozliwosc
    wysylania droga elektroniczna dokumentow ZUS ZFA (Zgloszenie Platnika
    Skladek). Niestety program odmawia takiej operacji informujac ze z tym typem
    dokumentu musze sam osobiscie pofatygowac sie do ZUS zabierajac dodatkowo ze
    soba dokumenty firmy.Tak sie sklada ze czasem nawet i 2 razy w miesiacu
    zawieszam DG i ponownie ja wznawiam i za kazdym razem musialbym biegac do
    ZUS.Chcialbym tego uniknac. Czy wie ktos moze jak zmusic Platnika zeby
    wygenerowal dokument ZFA do samodzielnej wysylki poprzez strone WWW ??
    Bylbym wdzieczny za wszelakie wskazowki.

  • 2. Data: 2004-06-22 11:26:32
    Temat: Re: Problem z Platnikiem
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mick napisał:

> [...]
    > wygenerowal dokument ZFA do samodzielnej wysylki poprzez strone WWW ??
    > Bylbym wdzieczny za wszelakie wskazowki.

    Dokumet ZUS ZFA nie może być przesyłany elektronicznie.

    Ustawa mówi wprost:

    "Art. 43 [...]
    3.Płatnik składek jest zobowiązany złożyć druk - zgłoszenie płatnika
    składek, o którym mowa w ust. 1, w formie dokumentu pisemnego według
    ustalonego wzoru albo w formie wydruku z aktualnego programu
    informatycznego udostępnionego przez Zakład, we wskazanej przez Zakład
    jednostce organizacyjnej Zakładu.
    3a. Do zgłoszenia, o którym mowa w ust. 3, płatnik składek jest
    zobowiązany dołączyć kopie decyzji urzędu skarbowego o nadaniu numeru
    NIP i zaświadczenia urzędu statystycznego o nadaniu aktualnego numeru
    REGON."

    Jeżeli nawet udałoby Ci się jakims cudem przesłać zgłoszenie do ZUS
    elektronicznie (ale to już chyba trzebaby hackować Płatnika), to w
    systemie sie nie zarejestruje, a poniewaz zostało złożone nieprawidłowo
    i bez wymaganych dokumentów będzie tak jakby go nie było.
    A że ZUS budzi się wolno, więc trochę potrwa zanim przyślą Ci wezwanie
    do zapłaty zaległych składek wraz z odsetkami bo z ich strony śladu po
    wyrejestrowaniach nie ma a Ty masz zaległość i stosik deklaracji do korekty.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-06-22 11:33:04
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 cze o godzinie 12:54, na pl.soc.prawo.podatki, Mick napisał(a):

    > Witam. Moje pytanko dotyczy programu Platnik. Chcialbym miec mozliwosc
    > wysylania droga elektroniczna dokumentow ZUS ZFA (Zgloszenie Platnika Skladek).

    Żle rozumujesz, dokumenty, nie tylko zgłoszeniowe, rozliczeniowe będziesz
    mógł składać poprzez Płatnika dopiero po uzyskaniu _certyfikatu_

    > Niestety program odmawia takiej operacji informujac ze z tym typem
    > dokumentu musze sam osobiscie pofatygowac sie do ZUS zabierajac dodatkowo ze
    > soba dokumenty firmy.

    I ma rację - ale tylko przy pierwszym /razie/ oraz w chwili odnowienia
    certyfikatu.

    > Tak sie sklada ze czasem nawet i 2 razy w miesiacu
    > zawieszam DG i ponownie ja wznawiam i za kazdym razem musialbym biegac do
    > ZUS.

    Jestem ciekaw jaki sens ma takie rejestrowanie/wyrejestrowanie?
    Zdrowotne i tak płacisz całe, bez znaczenie jest fakt że masz 1 dzień 7 dni
    ubezpieczenia w miesiącu.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 4. Data: 2004-06-22 11:38:52
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Nieprawda jest to co piszesz ! Wczesniej korzystalem ze starego
    Platnika-Przekaz Elektroniczny - tak przygotowane dokumenty ZUS ZFA
    wysylalem przez strone WWW-dostawalem potwierdzenie + informacje ze na
    przyszlosc powinienem sie zastosowac do Art .43 ustawy - ale ze dokumenty
    zostaly pomyslnie przyjete i przetworzone. Tak robilem wiele razy i nie bylo
    zadnych problemow - wszystkie formalnosci byly poprawne i ZUS nie mial
    zadnych zastrzezen do zadnych deklaracji ani skladek.

  • 5. Data: 2004-06-22 11:49:24
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Jestem ciekaw jaki sens ma takie rejestrowanie/wyrejestrowanie?
    > Zdrowotne i tak płacisz całe, bez znaczenie jest fakt że masz 1 dzień 7

    Certyfikat rzecz jasna posiadam juz od dawna :)
    Wyobraz sobie ze sa jeszcze inne ubezpiecznia-poza zdrowotnym,ktore akurat
    jest najmniej dotkliwe - Rejestrowanie/wyrejestrowanie robie po to zeby
    niepotrzebnie nie placic ubezpieczen: rentowego, emerytalnego, wypadkowego
    oraz FP.

  • 6. Data: 2004-06-22 11:51:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mick napisał:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > korekty.
    >

    > Nieprawda jest to co piszesz ! Wczesniej korzystalem ze starego

    Tzn?
    Nieprawdziwy jest tekst ustawy?
    Nieprawdziwa informacj że żeby przesłać ZFA elektroniczne trzeba
    ingerowac w program na pozomie nie dozwolonym przez prawo?

    Może sprecyzuj, co?

> [...]
    > zadnych problemow - wszystkie formalnosci byly poprawne i ZUS nie mial
    > zadnych zastrzezen do zadnych deklaracji ani skladek.

    To było baaardzo dawno więc nieprawda. Uważaj z argumentami "ja wiele
    razy tak robiłem" bo jezeli to było parę miesięcy temu to Twoje
    informacje moga byc mocno nieaktualne.

    Obecnie system ZUSowski nie przewiduje elektronicznego przyjmowania ZFA
    - taka mam informację od ZUSowskiego informatyka.
    I po to jest ta blokada - żeby nikt nie wysłał przez pomyłke (lub
    celowo) i nie myślał że dopełnił formalności.
    Aktualnym Programem Płatnika nie da sie wysłac elektronicznie ZFE ani
    tez stworzyć pliku do samodzielnej wysyłki.
    Więc jeżeli komuś mimo wszystko sie to uda to znaczy że świadomie łamie
    ustawę ze wszystkimi tego konsekwencjami. Przez pomyłkę nie da się
    pokrackowac programu.

    Maddy

    ps. Tnij cytaty i sygnatury, mistrzu klawiatury. Jak nie potrafisz
    poprawnie skonfigurowac czytnika to chociaż używaj delete od delimitera
    w dół.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-06-22 12:04:13
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

> [...]
    > w dół.
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Ale z Ciebie zlosliwa osoba - wsciekasz sie ze ktos Ci napisal ze sie
    mylisz. Czyzbys zyla w przesadzeniu ze jestes nieomylna? Napisalem dokladnie
    jak wyglada sytuacja w praktyce-i nie bylo to dawno tylko 1 tydzien temu.
    Niewazne co sadzisz albo co powiedzial Ci informatyk z ZUS - praktyka i
    zycie pokazuje calkiem cos innego.Szkoda tylko ze krew Cie zalewa ze nie
    jest tak jak bys Ty to sobie wyobrazala ;) A jak Ci sie nie podoba zawartosc
    mojego posta (cytaty itp.) to po prostu ich nie czytaj, nie odpisuj i po
    problemie - ..... i daruj sobie te zalosne docinki na temat mistrza
    klawiatury....bo odnosze wrazenie ze Tobie sie wydaje ze osiagnelas
    mistrzostwo we wszedziedzinach droga Maddy...

  • 8. Data: 2004-06-22 12:26:16
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 cze o godzinie 14:04, na pl.soc.prawo.podatki, Mick napisał(a):

    > Ale z Ciebie zlosliwa osoba - wsciekasz sie ze ktos Ci napisal ze sie
    > mylisz.

    Sęk w tym że maddy się nie myli - ma rację.

> [...]
    > jak wyglada sytuacja w praktyce-i nie bylo to dawno tylko 1 tydzien temu.
    > Niewazne co sadzisz albo co powiedzial Ci informatyk z ZUS - praktyka i

    Pleciesz farmazony gościu, pleciesz.
    ZFA możesz utworzyć ale _tylko_ w rodzaju zmiany/korekty - a nie
    rejestracji płatnika!!
    Po prostu tydzień temu przesłałeś złego typu zgłoszenie płatnika....

    > Szkoda tylko ze krew Cie zalewa ze nie jest tak jak bys Ty to sobie wyobrazala ;)

    To Ciebie zaleje krew jak dostaniesz do korekty zgłoszenia płatnika :P

    > A jak Ci sie nie podoba zawartosc
    > mojego posta (cytaty itp.) to po prostu ich nie czytaj, nie odpisuj i po
    > problemie

    Stosuj się do kanonów stosowanych w usenecie - bo takim takim rozumowania
    to będziesz pisał sam dla siebie - nikt nie będzie czytał Twoich bochomazów
    - i po co Ci to będzie?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 9. Data: 2004-06-22 12:29:52
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Ale z Ciebie zlosliwa osoba - wsciekasz sie ze ktos Ci napisal ze sie

    A ja bede zlosliwy i napisze: "tnij wasc cytaty !".

  • 10. Data: 2004-06-22 12:54:43
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Maddy"

    > Nieprawdziwa informacj że żeby przesłać ZFA elektroniczne trzeba
    > ingerowac w program na pozomie nie dozwolonym przez prawo?

    nie wiem jak zfa (bo to jeszcze skaldalam recznie w 99) ale zpa wlasnie
    wyslalam platnikiem i dostalam potwierdzenie

    ania
    www.aem.pl GG: 1145538
    osiolek F650 CS i jeszcze 143 spiace kucyki