  • 1. Data: 2008-03-31 04:22:43
    Temat: Problem z f-rą na sprzęt komputerowy
    Od: marjek <m...@N...pl>

    Witam,

    Prowadzę usługi informatyczne (wyłącznie usługi), ostatnio znajomy
    poprosił mnie o złożenie komputera.
    Czy mogę zamówić mu komputer w jakimś sklepie (nawet internetowym)
    biorąc fakturę bezprośrednio na niego, a jemu wystawić tylko na usługę
    montażu i instalacji?
    Nie będzie to jakimś przestępstwem?

    Pozdrawiam,
    Marek.

  • 2. Data: 2008-03-31 09:09:52
    Temat: Re: Problem z f-rą na sprzęt komputerowy
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "marjek" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > fakturę bezprośrednio na niego, a jemu wystawić tylko na usługę montażu i

    A co w takim razie chcesz montować, skoro zamówisz mu gotowy komp?

    > Nie będzie to jakimś przestępstwem?

    Poświadczenie nieprawdy jest przestępstwem niewątpliwie.

  • 3. Data: 2008-03-31 13:36:40
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "ianus" <U...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Ale chyba usługa montażu komputera z powierzonych częsci (zakupionych
    > przez czy też na klienta końcowego) to chyba już zgodne z prawem co?

    Ale niezgodne ze stanem faktycznym, skoro to pytający kupuje ten komputer.

    > Pomijając, że prawie każdy sklep internetowy składa te częsci do kupy
    > gratis... Oczywiście tylko jeśli klient sobie tego zażyczy.

    No tak, tylko że jak sprzeda to pod hasłem KOMPUTER, to znaczy że go
    wyprodukował.
    A to deczko nie to samo co sprzedaż części.

    Jeśli on tego nie zrobi, to znaczy że zrobiłeś to pytający i on powinien
    klientowi wystawić fakturę na ten komputer, a nie na montaż.

    Łatwiej będzie skasować klienta za coś innego - np. instalację systemu (o
    ile ją wykona), bo rozumiem że w całym tym ambarasie chodzi o to że chce na
    tej sprzedaży zarobić, a nie chce mu policzyć za pośrednictwo (co byłoby
    zgodne z prawdą).

  • 4. Data: 2008-03-31 13:38:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:

> [...]
    > (o ile ją wykona), bo rozumiem że w całym tym ambarasie chodzi o to że
    > chce na tej sprzedaży zarobić, a nie chce mu policzyć za pośrednictwo

    A dlaczego pytający nie może kupić komputera na fakturę na siebie, a
    następnie sprzedać za X zł drożej, samemu wystawiając fakturę na "komputer"?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-03-31 14:12:06
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > A dlaczego pytający nie może kupić komputera na fakturę na siebie, a
    > następnie sprzedać za X zł drożej, samemu wystawiając fakturę na
    > "komputer"?

    Założyłem że pewnie bardzo chce nie przekroczyć progu zwolnienia z vat.

  • 6. Data: 2008-03-31 14:12:43
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Poświadczenie nieprawdy jest przestępstwem niewątpliwie.

    Ale chyba usługa montażu komputera z powierzonych częsci (zakupionych przez
    czy też na klienta końcowego) to chyba już zgodne z prawem co? Pomijając, że
    prawie każdy sklep internetowy składa te częsci do kupy gratis... Oczywiście
    tylko jeśli klient sobie tego zażyczy.

    JS

  • 7. Data: 2008-03-31 21:55:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Mar 2008, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "ianus" <U...@o...pl> napisał

    > Ale niezgodne ze stanem faktycznym, skoro to pytający kupuje ten komputer.

    Najpierw wypada ustalić ów stan faktyczny - kto kupuje.
    Inaczej mówiąc: IMO może być "zgodne ze stanem faktycznym".
    Pytaniem pozostaje coś co poruszyłeś, a o co pytający NIE pytał,
    czyli jaki ma cel w komplikowaniu sobie życia.

    Prawdą jest, że możliwości "obejścia niedoliczenia do limitu VAT" w prawdo-
    podobnym stanie faktycznym nie widzę:
    - montażysta doradza klientowi co ma kupić, aby z tego poskładać
    komputer: wylot ze zwolnienia z VAT, natychmiast i bezwzględnie
    - pośrednictwo w zakupie, znaczy "zamówieniu na klienta": jak już
    ktoś się napali na zapis art.30.1.4 (poza komisem, kwotą zaliczaną
    do podstawy pośrednictwa i zlecenia jest wyłącznie prowizja!)
    to skutecznie ochłodzi go art.113.8 :) (do limitu liczy się
    30-krotność kwoty prowizji :>)

    > No tak, tylko że jak sprzeda to pod hasłem KOMPUTER, to znaczy że go
    > wyprodukował.

    Prawda.
    Acz motywacji ani klienta ani składacza nie znamy - wcale nie tak mało
    ważącym argumentem za "samodzielnym poskładaniem z gwarancją na każdą
    część osobno" może być fakt, iż część sprzedawców zabrania dokonywania
    samodzielnie modyfikacji, jeśli klient kupi "kompletny komputer".
    To zaś może być uciążliwe (od konieczności tachania go do "sprzedawcy
    całego kompa" do ew. opłaty za montaż) w razie chęci na zmiany.

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-03-31 22:10:59
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

> [...]
    > To zaś może być uciążliwe (od konieczności tachania go do "sprzedawcy
    > całego kompa" do ew. opłaty za montaż) w razie chęci na zmiany.

    Pełna zgoda i nie widzę abym pisał coś sprzecznego.
    Tyle że w tym przypadku kupi dla klienta części a nie komputer.