    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Problem z f-rą na sprzęt komputerowy
    Date: Mon, 31 Mar 2008 23:55:09 +0200

    On Mon, 31 Mar 2008, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "ianus" <U...@o...pl> napisał

    > Ale niezgodne ze stanem faktycznym, skoro to pytający kupuje ten komputer.

    Najpierw wypada ustalić ów stan faktyczny - kto kupuje.
    Inaczej mówiąc: IMO może być "zgodne ze stanem faktycznym".
    Pytaniem pozostaje coś co poruszyłeś, a o co pytający NIE pytał,
    czyli jaki ma cel w komplikowaniu sobie życia.

    Prawdą jest, że możliwości "obejścia niedoliczenia do limitu VAT" w prawdo-
    podobnym stanie faktycznym nie widzę:
    - montażysta doradza klientowi co ma kupić, aby z tego poskładać
    komputer: wylot ze zwolnienia z VAT, natychmiast i bezwzględnie
    - pośrednictwo w zakupie, znaczy "zamówieniu na klienta": jak już
    ktoś się napali na zapis art.30.1.4 (poza komisem, kwotą zaliczaną
    do podstawy pośrednictwa i zlecenia jest wyłącznie prowizja!)
    to skutecznie ochłodzi go art.113.8 :) (do limitu liczy się
    30-krotność kwoty prowizji :>)

    > No tak, tylko że jak sprzeda to pod hasłem KOMPUTER, to znaczy że go
    > wyprodukował.

    Prawda.
    Acz motywacji ani klienta ani składacza nie znamy - wcale nie tak mało
    ważącym argumentem za "samodzielnym poskładaniem z gwarancją na każdą
    część osobno" może być fakt, iż część sprzedawców zabrania dokonywania
    samodzielnie modyfikacji, jeśli klient kupi "kompletny komputer".
    To zaś może być uciążliwe (od konieczności tachania go do "sprzedawcy
    całego kompa" do ew. opłaty za montaż) w razie chęci na zmiany.

    :)

    pzdr, Gotfryd