eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiProblem z fakturą VAT › Problem z fakturą VAT
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinterne
    t.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Bruno" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Problem z fakturą VAT
    Date: Thu, 1 Jul 2004 10:10:27 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 34
    Message-ID: <cc0grl$qu0$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: p217.krakow.sdi.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1088669366 27584 217.97.37.217 (1 Jul 2004 08:09:26
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Jul 2004 08:09:26 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2720.3000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2739.300
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:117511
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam
    Mam problem i nie mogę znaleźć rozwiązania - może ktoś tutaj spotkał się z
    podobną sytuacją.
    Zleciłem remont biura. Ustaliłem kwotę brutto jaką miałem zapłącić firmie X
    za wykonanie remontu. Po zakończeniu remontu firma wystawia fakturę na kwotę
    3000 brutto, ale ... z 7% podatkiem VAT> W trakcie wystawiania zapytałem
    właściciela firmy czy to poprawna stawka - zapewnił mnie że tak, powołał się
    na ustawę.
    Okazuje się jednak, że 7% stawka dotyczy tylko remontu lokali mieszkalnych,
    a mój był wybitnie komercyjny (biuro jest w biurowcu). Zwróciłem uwagę
    firmie X na co usłyszałem, że tak ma być i nic ich nie obchodzi - jak bedą
    mieli problem z Urzedem Skarbowym to napiszą wyjaśnienie że "się pomylili" i
    tyle.
    Jako alternatywę zaproponowali, że mam im dopłacić owe 15% różnicy
    podatkowej. Czyli - mam realnie zapłacić 3.450 zł a dostać fakturę na 3000
    zł brutto...

    Powiem szczerze - nie wiem co robić. Urząd Skarbowy to nie interesuje, wrecz
    mi "miła" Pani przez telefon powiedziała, że jeśli zaksięguję trefną
    fakturę, mogę mieć problemy.
    W tym momencie zatem mam wydatek 3000 zł i nie mogę go nawet wrzucić w
    koszty (pomijam inne problemy z refakturowaniem tego na rzecz Wynajmującego,
    ale to odrębna kwestia), firma budowlana X jest zadowolona, bo fakturę
    wystawiła, kasę ma i ... ? Co teraz ?
    Zgłoszenie sprawy do US skutkuje tylko kontrolą w firmie X, ale dla mnie nic
    z tego nie wynika. Iśc do sądu - nie wiem czy warto bic się o fakturę
    sądownie.
    Będe bardzo wdzieczny za wszelkie rady...

    Pozdrawiam serdecznie
    Bruno



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1