  • 1. Data: 2006-01-22 14:53:27
    Temat: Problem z fakturą i rabatem
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Pewien sprzedawca wystawia faktury tak:

    Standardowa tabelka z cenami towaru. Suma tego brutto daje X zł.

    Pod tabelką pisze, że rabat kwotowy = Y zł. Do zapłaty (X-Y) zł.
    Tyle też zapłaciłem. Powstaje jednak pytanie, ile ja mam zaksięgować!
    Sumy wynikające z tabelki, czy też sumy z uwzględnieniem rabatu.
    Dodatkowo sprawa się komplikuje kiedy w tabelce jest również koszt
    przesyłki. Trzeba policzyć proporcje tego rabatu i zmniejszyć
    odpowiednio zarówno koszt materiałów, jak i koszt przesyłki. Oszaleć
    można. A w razie konieczności policzenia cen zakupu poszczególnych
    towarów (na każdej fakturze jest ich kilkadziesiąt) trzeba będzie
    chyba zrobić sobie arkusz kalkulacyjny.

    Czy taka faktura jest prawidłowa i jak ją księgować? Teraz księguję
    wg kwot obniżonych, bo wychodzę z założenia, że lepiej zaksięgować
    mniej. Pytanie ile on księguje...
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2006-01-22 17:51:27
    Temat: Re: Problem z fakturą i rabatem
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela 22 styczeń 2006 15:53, gdy Samotnik napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    Tyle, ile zapłaciłeś.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2006-01-22 18:08:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@p...onet.pl> napisal(a):

    > Tyle, ile zapłaciłeś.

    Logika tak wskazuje. Jednak jest problem z określeniem, na jaką kwotę
    jest wystawiona faktura. Można to interpretować dwuznacznie. To, że
    nie musiałem zapłacić części pieniędzy nie oznacza, że memoriałowo
    nie poniosłem kosztu.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2006-01-23 23:12:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Jan 2006, Samotnik wrote:

> [...]
    > jest wystawiona faktura. Można to interpretować dwuznacznie. To, że
    > nie musiałem zapłacić części pieniędzy nie oznacza, że memoriałowo

    Ale w takim układzie memoriałowo uzyskałeś dodatkowy, ujemny koszt
    w postaci upustu. Jeśli wpisujesz f-rę w jednej pozycji to skutek
    jest jak wyżej.
    Czy sugerujesz że upustu nie trzeba księgować? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-01-24 05:40:59
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):

    > Ale w takim układzie memoriałowo uzyskałeś dodatkowy, ujemny koszt
    > w postaci upustu. Jeśli wpisujesz f-rę w jednej pozycji to skutek
    > jest jak wyżej.
    > Czy sugerujesz że upustu nie trzeba księgować? ;)

    Niedługo dojdziemy do etapu, że ten rabat to nieodpłatne świadczenie :)
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2006-01-24 12:50:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jan 2006, Samotnik wrote:
    [...upust...]

    > Niedługo dojdziemy do etapu, że ten rabat to nieodpłatne świadczenie :)

    A nie nie.
    Bo wtedy trzeba by je wpisać jako *przychód* (a nie ujemny koszt)
    A takiego czegoś nie proponowałem!
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd