  • 1. Data: 2006-01-22 14:35:32
    Temat: vat-r okoliczności określające obowiązek podatkowy
    Od: "tomek pe" <...@...pl>

    Witam,
    Jestem tu nowy, ale będę chyba częstym gościem :)

    Mam pytanie odnośnie formularza vat-r. Konkretnie chodzi o C.1 - 28. ogólne
    informacje - kwardat 9. "podatnik będzie dokonywał sprzedaży wysyłkowej na
    terytorium kraju, zgodnie z art. 24 ust.4 ustawy"
    Zabijcie mnie, ale nie potrafię ze zrozumieniem przyjąć tego artykułu tym
    bardziej, że odnosi się do 4 innych art. Sprawa dla mnie o tyle ważna, że
    moja działalnośc opierać się bedize na sprzedaży wysyłkowej i ten punkt
    chyba jest dla mnie istotny. Czy możecie mi to "na chłopski rozum" wyjaśnić?
    Podaję link do ustawy http://www.vat.pl/att/przepisy/VAT_2005.pdf

    --
    pozdrawiam,
    Tomek

    .

  • 2. Data: 2006-01-23 23:11:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Jan 2006, tomek pe wrote:

    > Witam,
    > Jestem tu nowy, ale będę chyba częstym gościem :)

    Heh :)

> [...]
    > Zabijcie mnie, ale nie potrafię ze zrozumieniem przyjąć tego artykułu tym
    > bardziej, że odnosi się do 4 innych art.

    No bo autor tego artykułu to powinien jakąś nagrodę im. Staszica dostać
    (to ten co zdaje się "odorek" proponował ;)).
    Za umiejętność wysławiania się po polsku oczywiście.
    W odróżnieniu od mojego zdania zaczętego prostackim "no bo" :>

    Przeczytaj powoli, na głos i wyraźnie co zapisano w art.23.1
    bardzo wyraźnie podkreślając słowo "przeznaczenia".
    Dla zmylenia przeciwnika przyjrzyj się art.23.16: po prawdzie
    nie o to chodzi w art.24, ale wskazuje kierunek przemyśleń ;)
    Później powiąż z tym co widać w art.24.

    Wniosek: do kwoty 35 kEU przeliczeniowych podatnik który dokonuje
    *dostawy wewnątrzwspólnotowej* lub *nabycia wewnątrzwspólnotowego*
    może sobie... wybrać :) i będąc zarejestrowany w kraju "X" jako
    podatnik, może w ramach limitu czynności z i do tego kraju
    traktować jako "krajowe".

    Trzeba położyć akcent na różnicę między "z" i "na".
    Czyli "skąd" i "dokąd" dokonuje się transakcji.

    Tak, ta zasada powoduje że opłaca się płacić VAT w Niemczech (16%
    stawka max) albo innym podobnym kraju (nie wiem czy Irlandii
    skończył się już wywalczony przez nich okres prawa stosowania
    stawki 7% :>) i płacić do ICH budżetu... żeby w .pl kupić
    taniej. Mowa o rzeczach "małych" (koszt transportu).

    > Sprawa dla mnie o tyle ważna, że
    > moja działalnośc opierać się bedize na sprzedaży wysyłkowej i ten punkt
    > chyba jest dla mnie istotny. Czy możecie mi to "na chłopski rozum" wyjaśnić?

    Ha, optymista :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-24 22:38:04
    Od: "tomek pe" <...@...pl>

    .> Ha, optymista :)

    Dzięki, zaczynam się zagłębiać w Twoje wytłumaczenie, może mi się uda :P
    --
    pozdrawiam,
    Tomek Palej