  • 1. Data: 2002-09-29 22:11:45
    Temat: Problem z interpretacja
    Od: "Red" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam taki problemik. Zwrocilem sie do US o zmniejszenie
    podatku. Prowadze jednoosobowo DG, tylko jeden rodzaj
    uslug. Dostalem pismo z US a wraz z nim formularz do wypelnienia.
    Nazywa sie to "Informacja o pomocy udzielonej w okresie 3 lat
    poprzedzajacych dzien zlozenia wniosku". Oczywiscie z zadnej pomocy nie
    korzystalem.
    Problem mam z punktem "Wielkosc przedsiebiorcy"
    Nie wiem czy jestem malym przedsiebiorca czy wogole nim nie jestem
    prowadzac samodzielna DG i ledwo co wyrabiajaca na ZUS i podatek.
    Pozdrawiam Red

  • 2. Data: 2002-10-01 23:36:55
    Temat: Re: Problem z interpretacja
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Red" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie wiem czy jestem malym przedsiebiorca czy wogole nim nie jestem
    > prowadzac samodzielna DG i ledwo co wyrabiajaca na ZUS i podatek.

    Ależ jesteś i to w dodatku pewnie małym ;)

    obowiazuje dopiero od 06.10.2002
    Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1177 Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o warunkach
    dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców

    a obowiązująca jeszcze
    Dz.U. 2000 nr 60 poz. 704 Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. o warunkach
    dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców.
    Art.4 (definicje pojeć)
    16) małym przedsiębiorcy - należy przez to rozumieć przedsiębiorcę w
    rozumieniu art. 54 ustawy - Prawo działalności gospodarczej,

    USTAWA z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej
    Dz.U. z 1999r. Nr 101, poz. 1178 ze zmianami
    Art. 54.
    1. Za małego przedsiębiorcę uważa się przedsiębiorcę, który w poprzednim
    roku obrotowym:
    1) zatrudniał średniorocznie mniej niż 50 pracowników oraz
    2) osiągnął przychód netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz opera-
    cji finansowych nie przekraczający równowartości w złotych 7 milionów
    EURO lub suma aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec poprzed-
    niego roku obrotowego nie przekroczyła równowartości w złotych 5 milio-
    nów EURO.

    pozdrawiam
    Ryszard