  • 1. Data: 2005-10-18 12:55:41
    Temat: Problem z kapitałem początkowym.
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Co można zrobić w sytuacji, gdy część dokumentów dostarczonych do ZUS dla
    ustalenia kapitału początkowego została zakwestionowana (z lat
    najkorzystniejszych) ze wzgledu na to, że nie spełniały wymogów ustawowych
    (odpowiednie pieczątki, podpisy itp. na dokumentacji). Sytuacja wygląda tak,
    że firma dawno nie istnieje, a właściciel podobno polecił zaufanemu
    pracownikowi spalić dokumentację - prowadził podwójną księgowość i wszystko
    jasne. W związku z brakiem list płac zostały odtworzone jakieś dokumenty,
    aby coś ludziom dać w garść. To niestety ZUS-owi nie wystarczyło i tego
    okresu nie wziął pod uwagę. Na odwołanie się od decyzji ZUS jest miesiąc. Co
    jeszcze w takiej sytuacji można zrobić? Właściciel rzeczonej firmy ma już
    piąte czy dziesiąte przedsiębiorstwo i jakoś ma się dobrze mimo ciągłego
    krętactwa i uników podatkowych, a jego byli pracownicy ledwo będą wiązać
    koniec z końcem na emeryturze. Rzecz dotyczy rejonu z najwyższym wskaźnikiem
    bezrobocia, więc dla młodych, którzy życie zawodowe rozpoczęli w latach
    90-tych i bywają często bezrobotni znaczenie ma każda złotówka, która wpływa
    na ich przyszłą emeryturę. Czy są jakieś procedury przewidziane w takich
    przypadkach?
    Część z was już może ma jakieś doświadczenie w temacie "kapitału
    początkowego", a opisane przeze mnie problemy mogą nie być rzadkością.
    Proszę o jakieś wskazówki znawców tematu. Pozdrawiam, Graszka.