  • 1. Data: 2003-01-15 22:42:04
    Temat: Prosba o nr SWW
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@w...pl>

    Ponawiam prosbe o podanie nr SWW na roboty budowlane ziemne.
    Dziekuje życzliwym z góry

  • 2. Data: 2003-01-16 07:04:51
    Temat: Re: Prosba o nr SWW
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kamil Dziwisz napisał:
    > Ponawiam prosbe o podanie nr SWW na roboty budowlane ziemne.
    > Dziekuje życzliwym z góry

    Hmm... chyba raczej w SWW tego nie znajdziesz.
    Systematyczny Wykaz Wyrobów... czy roboty ziemne sa wyrobem?
    Po paru latach pracy w budowlance stwierdzam, że moim zdaniem nie są.

    W PKWiU masz kod 45.11.2
    Wbrew pozorom PKWiU nie weszł wczoraj, po prostu wczesniej nie było
    obowiązkowe stosowanie tej klasyfikacji w dla potrzeb VATu.
    Na roboty budowlane masz KPWiU, na obiekty KOB. SWW nie miało tu nigdy
    nic do rzeczy.

    A tak a porpos - po co Ci to?
    Bo jeżeli dobrze się domyslam i ma to związek z obnizona stawka VATu to
    brniesz w ślepy zaułek :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-01-16 08:16:10
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@w...pl>

> [...]
    > nic do rzeczy.
    >
    > A tak a porpos - po co Ci to?
    > Bo jeżeli dobrze się domyslam i ma to związek z obnizona stawka VATu to

    Firma w ktorej pracuję wykonała uslugę ( zdjęcie humusu i wykopy) na budowie
    mojego domku.
    Poprosilem o fakture VAT za te usluge ...(stawka 7%). Dostalem fakture ze
    stawką 7%, ale bez SWW , stad moj niepokoj. Chcialbym dokonac sprostowania,
    ale chcialbym tez byc przygotowany, na wypadek gdyby wystawiający f-re nie
    znali SWW.
    dziekuje za pomoc i prosze o ew. komentarz

  • 4. Data: 2003-01-16 08:35:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]

    > znali SWW.
    > dziekuje za pomoc i prosze o ew. komentarz

    SWW/PKWiU/KOB i tak nie dawaloby podstawy do zastosowania stawki 7%.
    Ustawa nakłada stawkę 7% na robotu budowlane związane z budownictwem
    mieszkaniowym i infrastruktura towarzyszacą, bez względu na to co to
    jest, a więc jeżeli na fakturze pisze wyraźnie że sa to roboty np. "na
    budowie domu jednorodzinnego" to wszystko jest ok.
    Gdyby był sam symbol, a nie było opisu że to mieszkaniówka, to by były
    kłopoty... chociaz raczej nie dla Ciebie ;-))

    Wierz mi, parę lat pracowałam w budownictwie (jeszcze do listopada),
    miałam pare kontroli watowskich i nigdy takie faktury nie były
    kwestionowane - miały podstawę prawną.
    Twoja firma tez pewnie ma to juz przetestowane.

    Nie masz sie o co martwić.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-01-16 11:13:21
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@w...pl>

> [...]
    > kwestionowane - miały podstawę prawną.
    > Twoja firma tez pewnie ma to juz przetestowane.

    Dzięki wielkie, pozdrawiam