  • 1. Data: 2002-11-26 09:22:22
    Temat: Proste pytanie o VAT
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Wlasnie wypelnilem VAT-R.
    Na wszelkie pytania typu
    "Rezygnuje ze zwolnienia na mocy......."
    odpowiedzialem "TAK".

    Nie mam wiec zadnych zwolnien z VAT.

    Jak mam wiec wystawiac fakture na usluge, ktora z definicji jest
    zwolniona z VAT? Mam prawo wpisac tam stawke VAT = 0%?

    Sorry za tak laickie pytanie, ale nie do konca czuje zwiazek
    miedzy zwolnieniem z VAT-u osoby, a zwolnieniem uslugi.

    Dzieki!

    Latet

  • 2. Data: 2002-11-26 10:49:52
    Temat: Re: Proste pytanie o VAT
    Od: "buba" <1...@w...pl.ANTYSPAM>

    > Jak mam wiec wystawiac fakture na usluge, ktora z definicji jest
    > zwolniona z VAT? Mam prawo wpisac tam stawke VAT = 0%?

    jezeli jest na pewno zwolniona to w fv wpisujesz jako stawke VAT " zw."

    pozdr

  • 3. Data: 2002-11-26 17:15:52
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > jezeli jest na pewno zwolniona to w fv wpisujesz jako stawke VAT " zw."

    Ok, z tym to juz wiem.

    Nie wiem natomiast na jakim poziomie szczegolowosci
    nalezy opisywac nazwe uslugi na fakturze.

    Zapewne "Usluga informatyczna" to za ogolnie,
    ale "Przekonwertowanie bazy danych z formatu A na format B"
    to juz chyba nadmiar szczegolow.....?

    Dzieki,

    Latet

  • 4. Data: 2002-11-26 19:14:27
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Latet napisał:

> [...]
    >
    > Zapewne "Usluga informatyczna" to za ogolnie,
    > ale "Przekonwertowanie bazy danych z formatu A na format B"

    Zaraz, a na jakiej podstawie uwazasz że usługi informatyczne sa
    zwolnione z VAT przedmiotowo???

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-11-26 19:36:26
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Zaraz, a na jakiej podstawie uwazasz że usługi informatyczne sa
    > zwolnione z VAT przedmiotowo???

    Na zadnej, nie uwazam tak.
    Mialem na mysli inne uslugi (dziennikarskie).
    Niestety, jak na razie nie udalo mi sie ustalic jak maja
    sie uslugi dziennikarskie do VAT-u.
    Pare osob mi mowilo, ze sa zwolnione, albo maja 0%,
    ale nigdzie nie znalazlem na to podstawy prawnej.

    Latet

  • 6. Data: 2002-11-26 20:38:49
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Zaraz, a na jakiej podstawie uwazasz że usługi informatyczne sa
    > zwolnione z VAT przedmiotowo???

    Jak juz pisalem, nie uwazam tak.

    Ale z ciekawosci - czy przeprowadzenie przez informatyka
    szkolenia z obslugi jakiegos programu, to na pewno bedzie "usluga
    edukacyjna",
    czyli zwolniona z VAT ?

    Dzieki,

    Latet

  • 7. Data: 2002-12-03 14:11:07
    Od: "Lukasz Kalinski" <l...@p...onet.pl>

    W tej sprawie interpretacja U.S. jest nastepujaca:
    - gdy informatyk sam napisal program i ma prawa autorskie do programu, np.
    gdy jest to sprzedaz programu wraz ze szkoleniem i np. instalacja - calosc:
    program + usluga sa opodatkowane 22% VAT
    - natomiast gdy informatyk przeprowadza samo szkolenie dotyczace np. excela
    to jest juz usluga edukacyjna - VAT zw.

    Pozdrawiam
    Lukasz