  • 1. Data: 2002-11-26 08:37:25
    Temat: PIT-36 i PIT-28 prosze o pomoc.
    Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl>

    W kwietniu r. złożyłem zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu PIT-36 za
    rok 2001 w którym dokonałem obliczenia podatku w sposób przewidziany dla
    osób samotnie wychowujących dzieci.Dodatkowo w roku 2001 prowadziłem
    działalność gospodarczą na zasadach ogólnych (książka przychodów i
    rozchodów) oraz druga działalność opodatkowaną zryczałtowanym podatkiem
    dochodowym, za którą złożyłem PIT-28.
    I teraz otrzymałem pismo z US w którym napisano :
    "W roku 2001 prowadził Pan pozarolniczą działalność gospodarczą,której
    przychody podlegały opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych
    na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym,a więc
    brak jest możliwości opodatkowania osiągniętych przez Pana w 2001 roku
    dochodów w sposób przewidziany dla osób samotnie wychowujących dzieci.
    Wobec powyższego złożone zeznanie nie wywołuje skutku prawnego i tym samym
    uzyskane przez Pana w 2001 roku dochody podlegają odrębnemu opodatkowaniu,co
    oznacza,ze winien Pan złożyć indywidualne zeznanie za 2001 rok."

    I teraz pytanie :
    Czy miałem prawo rozliczyć dochód osiągnięty z pracy na etacie i z
    działalności gospodarczej (zasady ogólne) wraz z dzieckiem składając PIT-36
    oraz dodatkowo składając PIT-28 z dochodów uzyskanych z drugiej działalności
    opodatkowanych ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

  • 2. Data: 2002-11-27 16:37:13
    Temat: Re: PIT-36 i PIT-28 prosze o pomoc.
    Od: "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl>

    Użytkownik "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    działalności
    > opodatkowanych ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

    Niestety nie. Prowadząc działalność "ryczałtową" traci sie prawo do
    wspólnych rozliczeń z małżonkiem i jako osoba samotnie wychowująca dzieci.

    M.K.