  • 1. Data: 2003-11-06 12:46:33
    Temat: Proszę o pomoc ( jednoosobowa działalność )
    Od: Michał <h...@i...pl>

    Proszę o pomoc!
    Mam zamiar założyć jednoosobową działalność gospodarczą. Jestem zatrudniony na umowę
    o pracę i nie chcę z niej rezygnować. Moje pytanie to: Jak wygląda składka na ZUS z
    własnej działalności, jeśli mam umowę o racę a moja działalność nie jest w ogóle
    powiązana z pracą, jaką wykonuję na umowę o pracę? I ile będą wynosiły miesięczne,
    minimalne obciążenia mojej działalności? Jak wygląda sytuacja z VAT-em? Czy będę
    mógł go odliczać? Czy będę mógł kupić na własną firmę samochód i rozliczać paliwo?
    Jeśli firma będzie zarejestrowana w moim mieszkaniu to czy będę mógł odliczać koszty
    ogrzewania itd.?
    Na początek zamierzam świadczyć usługi kurierskie i graficzne. Czy moja działalność
    może kolidować pod względem prawnym z pracą na umowę o pracę??
    Z góry dziękuję za udzieloną pomoc
    Michał

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2003-11-06 12:57:44
    Temat: Re: Proszę o pomoc ( jednoosobowa działalność )
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Odpowiem co wiem

    Michał wrote:
> [...]
    > pracą, jaką wykonuję na umowę o pracę? I ile będą wynosiły miesięczne,
    > minimalne obciążenia mojej działalności?

    Jeśli zarabiasz co najmniej pensję minimalną będziesz płacił wyłacznie
    zdrowtne. Obecnie około 140 zł. Uwaga do kwoty minimalnej nie liczy się
    np zasiłku chorobowego.

    > Jak wygląda sytuacja z
    > VAT-em? Czy będę mógł go odliczać?

    Jeśli będziesz VAT-owcem to będziesz mógł odliczać i płacić VAT.

    > Czy będę mógł kupić na własną firmę
    > samochód i rozliczać paliwo?

    Są pewne ograniczenia wliczania w koszty wydatków samochodowych, ale
    ogólnie rzecz biorąc tak. Możesz także w pewnym zakresie rozliczać
    koszty samochodu kupionego prywatnie a nie na firmę. Ma to zalety pzry
    likwidacji DG lub sprzedaży samochodu. Poszukaj w archiwum tej grupy.
    Samochód w DG to temat bardzo obszerny i często tu poruszany.

    > Jeśli firma będzie zarejestrowana w moim
    > mieszkaniu to czy będę mógł odliczać koszty ogrzewania itd.?

    W zasadzie tak , co najmniej ich część, ale uważaj na podatki od
    nieruchomości, które są wyższe od lokali użytkowych niż mieszkań.

    > Na
    > początek zamierzam świadczyć usługi kurierskie i graficzne. Czy moja
    > działalność może kolidować pod względem prawnym z pracą na umowę o
    > pracę??

    Kolidowałoby tylko wtedy gdyby twój pracodawca świadczył takie same
    usługi. Uwaga: będziesz musiał poinformować pracodawcę, że osiągasz
    dochody z DG lub najmu.

  • 3. Data: 2003-11-06 13:42:15
    Temat: Re: Re: Proszę o pomoc ( jednoosobowa działalność )
    Od: hoor <h...@i...pl>

    Wielki e dzięki bardzo mi pomogłeś !

    Odpowiem co wiem

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 4. Data: 2003-11-06 14:49:40
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    > Na początek zamierzam świadczyć usługi kurierskie i
    a nie trzeba miec do tego koncesji za calkiem sporo $$ ??

    Maniek Camry
    GG: 2220373
    m...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2003-11-10 20:25:00
    Od: "Gregory" <p...@g...pl>

    o pracę??

    Miałem podobne wątpliwości. Przeczytaj wątek "Zakaz konkurencji" na
    pl.soc.prawo utworzony 2003-11-09 o 12:43.

    Pozdrawiam
    Gregory

  • 6. Data: 2003-11-15 17:33:16
    Od: HOOR<h...@i...pl>