  • 1. Data: 2004-09-20 16:05:24
    Temat: Proszę o poradę
    Od: Mariusz <m...@n...pl>

    Witam!
    Mój problem to: czy mogę zaliczyć do KUP
    1/2 kosztów instalacji alarmu w domu, w którym mam
    zgłoszone w wydziale handlu (czy jak to się tam teraz zwie)
    oraz w US i WUS drugie miejsce prowadzenia działalności.
    Zajmuję w tym domu 1 pomieszczenie, z dostępem do pozostałych oczywiście.
    Gdyby nie ta działalność (komputery etc.), prawdopodobnie nie
    zakładałbym alarmu.
    Bardzo proszę o wyjaśnienie.
    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 2. Data: 2004-09-20 21:21:30
    Temat: Re: Proszę o poradę
    Od: Mariusz <m...@n...pl>

    Użytkownik Mariusz napisał:
> [...]
    > Zajmuję w tym domu 1 pomieszczenie, z dostępem do pozostałych oczywiście.
    > Gdyby nie ta działalność (komputery etc.), prawdopodobnie nie
    Może trochę więcej szczegółów:
    Działalność: usługi informatyczne, praca u klienta (zarządzanie IT i
    telekomunikacją, wszystko co może być związane z obsługą IT i telecom w
    dużej firmie branży medialnej)
    Dom w/w: własność, zrobiłem tu sobie tzw. biuro (miejsce cichej pracy,
    komputery, internet),
    Tam, gdzie mam pierwsze zgłoszone miejsce prowadzenia działalności mam
    meldunek i to wszystko.
    M.P.

  • 3. Data: 2004-09-21 08:34:12
    Temat: Re: Proszę o porad
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zajmuję w tym domu 1 pomieszczenie, z dostępem do pozostałych oczywiście.
    > Gdyby nie ta działalność (komputery etc.), prawdopodobnie nie

    ok. połowa w koszty. bez VAt.
    a duża to kwota?

    L.

  • 4. Data: 2004-09-21 08:50:45
    Od: Mariusz <m...@p...pl>

    "L." wrote:

    > Użytkownik "Mariusz" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > ok. połowa w koszty. bez VAt.
    > a duża to kwota?
    >
    > L.

    prawie 1500 brutto.
    M.

  • 5. Data: 2004-09-21 09:01:07
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > prawie 1500 brutto.
    > M.

    czyli netto ok.1229 netto połowa z tego 614,5zł
    jak ta kwota ma się do całego twojego przychodu narastająco?
    jest jakim % dochodu w sierpniu?
    te pytania tylko informacyjnie zadaje.
    jesli masz duze dochody i przychody to wszystko ok.

    skoro ładnie to tłumaczysz, ze ci to niezbedne.
    mysle ze przejdzie....

  • 6. Data: 2004-09-21 10:00:17
    Od: Mariusz <m...@p...pl>

    "L." wrote:

> [...]
    > te pytania tylko informacyjnie zadaje.
    > jesli masz duze dochody i przychody to wszystko ok.
    >
    > skoro ładnie to tłumaczysz, ze ci to niezbedne.

    Bardzo dziękuję. Chyba już się upewniłem, że to rzeczywicie KUP.
    Pozdrawiam,
    M.

  • 7. Data: 2004-09-21 10:10:48
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > ok. połowa w koszty. bez VAt.
    > a duża to kwota?

    myślę, że jeśli fv jest na DG, to można faktycznie połowę w koszty, ale
    jednocześnie 1/2 VAT-u jest do odliczenia. Tak przynajmniej robią w Arturze
    Andersenie.

    Pozdrawiam
    monika

  • 8. Data: 2004-09-21 19:29:24
    Od: Mariusz <m...@n...pl>

    Użytkownik Kalina napisał:

> [...]
    > jednocześnie 1/2 VAT-u jest do odliczenia. Tak przynajmniej robią w Arturze

    Niestety, fakrura jest na osobę fizyczną (mnie). Inaczej nie można było,
    więc chyba 1/2 brutto w koszty, bez 1/1 VAT do odliczenia.
    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 9. Data: 2004-09-22 08:50:46
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Niestety, fakrura jest na osobę fizyczną (mnie). Inaczej nie można było,
    > więc chyba 1/2 brutto w koszty, bez 1/1 VAT do odliczenia.

    w takim wypadku tak

    pozdrawiam
    monika

  • 10. Data: 2004-09-23 13:21:03
    Od: "KiG" <f...@g...pl>

    Mariusz <m...@n...pl> napisał:

    > Niestety, fakrura jest na osobę fizyczną (mnie). Inaczej nie można było,

    Co to znaczy na osobę fizyczną? Jest ona bez Twojego NIP?

    --
    KiG