  • 1. Data: 2005-10-13 04:42:19
    Temat: Protokół po sprawdzaniu w US -PIT- podpisac czy nie?
    Od: "zgred" <z...@w...to.interia.pl>

    Witam

    Zastanawiam sie czy niekorzystny protokół po kontroli w US mozna nie
    podpisac, jakie są tego konsekwencje, czy cos mi to daje?
    Kontrola dotyczy PIT-u

    Pozdrawiam
    ZG

  • 2. Data: 2005-10-13 12:23:19
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    zgred napisał(a):
    > Witam
    >
    > Zastanawiam sie czy niekorzystny protokół po kontroli w US mozna nie
    > podpisac, jakie są tego konsekwencje, czy cos mi to daje?
    > Kontrola dotyczy PIT-u

    IMHO - nic ci to nie daje. Wydaje mi się, że protokołu kończącego
    kontrolę nawet nie muszą przedstawiać do podpisu (w przeciwieństwie do
    protokołu np. z przesłuchania). Ordynacja podatkowa (art. 290) mówi
    jedynie o doręczeniu protokołu kontrolowanemu.
    I oczywiście nic Ci nie daje. Podpisanie protokołu nie oznacza w żanym
    wypadku zgody z ustaleniami w nim zawartymi. Tym bardziej, że protokół
    nie zawiera oceny prawnej a jedynie ustalenie stanu faktycznego. Ocenę
    prawną zawierać będzie dopiero decyzja wydana na podstawie tych ustaleń.

    Ja tam podpisuje wszystkie protokoły (czasem wnosząc zastrzeżenia np.
    przy przesłuchaniu). Po co wkurzać urzędnika?

    --
    Wojciech Ratymirski