  • 1. Data: 2005-10-12 18:22:37
    Temat: Obraz
    Od: "Robixandra" <a...@o...pl>

    Witam

    Sprzedałem przez Allegro prywatny obraz, czy muszę od tego odprowadzić
    podatek? W tym roku byłem kontrolowany przez US i było ok i nie chcę żeby
    coś było nie tak.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-10-12 22:34:27
    Temat: Re: Obraz
    Od: "Kuba" <q...@w...pl>

    wyluzuj sie, niedługo może będziesz płacił podatek od darowizny za to że
    komuś dałeś długopis

  • 3. Data: 2005-10-12 23:15:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Oct 2005, Robixandra wrote:

    > Witam
    >
    > Sprzedałem przez Allegro prywatny obraz, czy muszę od tego odprowadzić
    > podatek?

    Zakładając:
    - nabycie >1/2 roku temu
    - cena >1000 zł
    ...to należy się PCC. Płacić solidarnie z nabywcą.
    Innych podatków bym się nie spodziewał - może ktoś skomentuje
    "sprzedaż praw" (wątpię).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-10-13 09:05:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Oct 2005, Kuba wrote:

    > wyluzuj sie, niedługo może będziesz płacił podatek od darowizny za to że
    > komuś dałeś długopis

    ...jest zwolnienie do 1000zł/5 lat.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-10-13 09:10:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Oct 2005, Robixandra wrote:

    > Witam
    >
    > Sprzedałem przez Allegro prywatny obraz, czy muszę od tego odprowadzić
    > podatek?

    "Mało danych" - IMHO.
    W grę wchodzi PCC oraz dochodowy - ale oba warunkowo, zależnie
    od kwoty.
    Może ktoś napisze czy przy sprzedaży obrazu na pewno mamy do
    czynienia z "rzeczą" (mam na uwadze podleganie pod prawo
    autorskie) - jeśli tak to:
    - PCC jest od 1000 zł
    - dochodowy jest TYLKO przy sprzedaży czegoś kupionego krócej
    niż pół roku temu i na czym się zarobiło.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-10-13 15:02:55
    Od: "Robixandra" <a...@o...pl>

    Obrazy są to kwoty w wysokosci od 60 do 200 zł.

    A) Kupiłem je wcześniej niz pół roku
    B) Sam je namalowałem

    Teraz może jest jaśniej, czy powinienem zapłacić podatek dochodoy lub PCC.

  • 7. Data: 2005-10-13 15:57:30
    Od: maho <m...@p...net>

    Robixandra wrote:
    > Obrazy są to kwoty w wysokosci od 60 do 200 zł.
    >
    > A) Kupiłem je wcześniej niz pół roku
    > B) Sam je namalowałem
    >
    > Teraz może jest jaśniej, czy powinienem zapłacić podatek dochodoy lub PCC.

    hmm, tzn namalowałeś i kupiłeś sam od siebie jakoś? Nie bardzo sobie
    wyobrażam jak można obraz namalować i kupić jednocześnie.

    pozdrav

    maHo

  • 8. Data: 2005-10-13 17:58:02
    Od: "robik" <r...@p...wpk.p.lodz.pl>

    Namalowałem obraz i sprzedałem na Allegro. Nie ma to jak jasno sformułowane
    pytanie.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-10-13 19:56:25
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    No i jeszcze jedno o czym wszyscy zapmnieli.
    Zalezy CO NAMALOWALS lub KOGO.
    Jesli jest to portret naczelniak twojego urzedu skarbowego w formacie 2
    metry na 3 ktory zawisnie w jego gabinecie mysle ze bedzie mozna zastosowac
    zwolnienie z podatku na wniosek podatnika (Ustawa ordynacja podatkowa). ;-)

    pozdr.
    KJ

  • 10. Data: 2005-10-14 14:45:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Oct 2005, Robixandra wrote:

    > Obrazy są to kwoty w wysokosci od 60 do 200 zł.

    To na PCC za mało :) (od 1000 zł)

    > A) Kupiłem je wcześniej niz pół roku

    To IMO nie ma podatku

    > B) Sam je namalowałem

    To się nie wypowiem.
    Może ktoś ma pomysł ?

    Dla ciebie specsygnaturka ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?