  • 1. Data: 2005-10-12 13:35:24
    Temat: Amortyzacja, "zapodziana" prowizja
    Od: dK <c...@w...pl>

    Witam,

    Szanowni grupowicze mam dwa pytania:
    - czy zamiast wpisywać w koszty co miesiąc kwoty amortyzacji środka
    trwałego mogę to zrobić raz na koniec roku?

    - bank udzielił mi kredytu na firmę, w miesiacu kiedy go udzielił nie
    wpisałem w KUP prowizji, czy mogę "bezkarnie" wpisać tą prowizję w bieżącym
    miesiacu, czy też powinienem zabierać się za fdrukowanie korekt.

    W obu przypadkach "stratny" jestem ja, a nie fiskus

    Z góry dziękuję za podpowiedzi

    dK

  • 2. Data: 2005-10-12 23:13:46
    Temat: Re: Amortyzacja, "zapodziana" prowizja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Oct 2005, dK wrote:

    > Witam,
    >
    > Szanowni grupowicze mam dwa pytania:
    > - czy zamiast wpisywać w koszty co miesiąc kwoty amortyzacji środka
    > trwałego mogę to zrobić raz na koniec roku?

    ...weź w garść ustawę i sprawdź że tak ;)

    > - bank udzielił mi kredytu na firmę, w miesiacu kiedy go udzielił nie
    > wpisałem w KUP prowizji, czy mogę "bezkarnie" wpisać tą prowizję w bieżącym
    > miesiacu, czy też powinienem zabierać się za fdrukowanie korekt.

    IMO nie ma przeciwwskazań jeśli to ten sam rok.
    W odróżnieniu od VATu nie ma przepisu nakazującego koszty ogólne
    uznawać za KUP "teraz" - bo przepisy szczegółowe dotyczące
    *określonych* rodzajów kosztów się zdarzają (towary handlowe
    i materiały podstawowe na przykład).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)