  • 1. Data: 2003-06-26 11:35:14
    Temat: Prowadzenie działalności bez rejestracji - jak ;-)
    Od: "Marcin Żyła" <m...@m...com>

    Witam

    Pytanie jest nastepujące: jak można prowadzić działalnośc na rzecz innych
    osób prywatnych / niekiedy firm/ rocznie < 20000zł.

    Osoba prowadząca: bezrobotna bez prawa do zasiłku.

    Znajomy twierdzi, że jest możliwe takie coś, jednak nie jest w stanie
    owiedzieć jaka jest podstawa takiego dzialania.

    Podobno jest to legalne, wystawia rachunki itd. Płaci tylko dochodowy, nie
    płaci ZUS-u.

    pzdr Marcin

  • 2. Data: 2003-06-26 11:55:12
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > owiedzieć jaka jest podstawa takiego dzialania.
    >
    > Podobno jest to legalne, wystawia rachunki itd. Płaci tylko dochodowy, nie

    Hehe - do czasu, do czasu

  • 3. Data: 2003-06-26 15:25:39
    Od: "Marcin Żyła" <m...@m...com>

    Użytkownik "SDD" <n...@s...strefa.pl> napisał w wiadomości
    .

> [...]

    Ale do zcasu - w formie nielegalne absolutnie, czy też jest to luka w
    przepisach?

    Pzdr Marcin

  • 4. Data: 2003-06-27 16:18:08
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Żyła" <m...@m...com> napisał w wiadomości
    > Ale do zcasu - w formie nielegalne absolutnie, czy też jest to luka w
    > przepisach?

    zapoznaj się z samą definicją działalności gospodarczej,
    a zrozumiesz, że z czyso teoretycznego punktu widzenia
    swoim postępowaniem **BĘDZIESZ** prowadził
    działalność.

    Jednak faktu nie zgłosisz, składek opłacał nie będziesz...

    zgadnij więc co dalej.

  • 5. Data: 2003-06-29 10:11:10
    Od: "Darek Dąbrowski" <t...@p...com>

    > Podobno jest to legalne, wystawia rachunki itd. Płaci tylko dochodowy,
    nie
    > płaci ZUS-u.
    >
    > pzdr Marcin

    witam,

    w pierwszej ustawie "wilczkowej" z 89 roku była taka możliwość dla osób
    pracujących już na całym etacie.
    sam byłem na takich zasadach.wystarczyło zgłoszenie do us , nie potrzeba
    wpisu do ewidencji dg.
    czy to jest utrzymane to by trzeba prześledzić kolejne zmiany w ustawie.
    faktem jest , że co roku dzwonili ze skarbowego z pytaniem gdzie jest wpis
    do rejestru dg , a ja co roku im wyjaśniałem , że nie muszę .
    podatek płaciłem w formie karty .

    pozdrawiam ,
    darek