  • 1. Data: 2003-06-26 09:06:18
    Temat: Nowe pomysły w komentarzu prof. Modzelewskiego.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam !
    Pamiętam co prawda że kiedyś był artykuł w którym ww. profesor
    dziwił się jak to możliwe że podatnika jest "karany VATem"
    za swojego kontrahenta (no comments), niemniej.... to:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/3.html?numer=979&d
    ok=979.3.22.3.6.1.0.1.htm
    ...brzmi groźnie.
    Traktując literalnie to i tylko to co opisano - w razie:
    - podziału majątku, spadku itp
    - komisu
    - *dzierżawy* (o czym nie ma mowy, ale przecież wg KC sprowadza się
    do "władania jak właściciel* !!)

    ...itp. od "dostawy towaru" (i to jest IMHO numer - przy dzierżawie
    "towarem" jest wartość dzierżawionej rzeczy przecież !) należy
    się VAT :>
    No, ciekawe czy pomysł jest jaki jest...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2003-06-26 09:41:42
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > ...itp. od "dostawy towaru" (i to jest IMHO numer - przy dzierżawie
    > "towarem" jest wartość dzierżawionej rzeczy przecież !) należy
    > się VAT :>
    > No, ciekawe czy pomysł jest jaki jest...

    Na pocieszenie - był niedawno w Rzepie artykuł, z którego
    wynikało iż niektóre nasze rodzime wynalazki VATowskie są
    niezgodne z dyrektywami UE w tym zakresie. Wnioskuję z tego,
    że większość z nich się jednak nie ostoi i może przyjdzie
    kiedys taki moment w którym wreszcie będzie u nas normalnie.

    > pozdrowienia, Gotfryd
    wzjm. Pix

  • 3. Data: 2003-06-26 10:11:19
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    pix wrote:

> [...]
    > że większość z nich się jednak nie ostoi i może przyjdzie
    > kiedys taki moment w którym wreszcie będzie u nas normalnie.

    Optymista ;)
    A czy jesteś pewien, że w UE jest "normalnie"?

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 4. Data: 2003-06-26 10:44:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jureq napisał:

    > Optymista ;)
    > A czy jesteś pewien, że w UE jest "normalnie"?
    Akurat w tym zakresie (VAT) jest dużo normalniej, chociaż do ideału też
    sporo brakuje.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-06-26 11:50:22
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Akurat w tym zakresie (VAT) jest dużo normalniej, chociaż do ideału też
    > sporo brakuje.

    Widzę jednak jeden mały problem - nie wiadomo na ile UE będzie
    skuteczna w wymuszaniu zmian w naszym prawie. W końcu nasza
    wadza jest przyzwyczajona do bezczelnego traktowania VATu jak żyły
    złota i pewnie będzie czynic wszystko aby owo znormalnienie pojawiło
    się w jak najmniejszym zakresie :-(

    Pix

  • 6. Data: 2003-06-27 11:20:34
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wadza jest przyzwyczajona do bezczelnego traktowania VATu jak żyły
    > złota i pewnie będzie czynic wszystko aby owo znormalnienie pojawiło

    A ma ktoś może projekt noweli ustawy o VAT? Przekonsultujmy go społecznie.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 7. Data: 2003-06-27 20:35:25
    Od: "Pawel" <s...@p...pl>

    Bylem dzis na szkoleniu prowadzonym przez prof. Modzelewskiego.
    Wnioski : nie trzeba na obecna chwile brac tego wszystkiego na serio, w
    smiesznej uni w rzeczywistosci od wszystkiego jest VAT ale jest mase
    zwolnien. W unii jest okolo 14 stron A4 spisu uslug ktore nie podlegaja
    opodatkowaniu VAT.
    Zalecam spokoj i wytrzymalosc i przedewszystkim dlugi urlop. To co sie
    bedzie dziala za rok jezeli ktos ma import lub export to dopiero bedzie
    rodeo.

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

  • 8. Data: 2003-06-27 21:18:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Jun 2003, Pawel wrote:

    >+ Bylem dzis na szkoleniu prowadzonym przez prof. Modzelewskiego.
    >+ Wnioski : nie trzeba na obecna chwile brac tego wszystkiego na serio,

    Mam nadzieję. Bo wygląda jakby ktoś to pisał co nie widział
    VATu na oczy :)

    [...]
    >+ zwolnien. W unii jest okolo 14 stron A4 spisu uslug ktore nie podlegaja
    >+ opodatkowaniu VAT.

    Problem w tym, że nasi ustawodawcy już pokazali że są w stanie
    zatwierdzić różne dziwne rzeczy. I unia im w tym nie przeszkodzi :>

    >+ Zalecam spokoj i wytrzymalosc i przedewszystkim dlugi urlop. To co sie
    >+ bedzie dziala za rok jezeli ktos ma import lub export to dopiero bedzie
    >+ rodeo.

    :)
    BTW: wKF: prośba o pisanie "pod" (cytatem) :)

    pozdrowienia, Gotfryd