  • 1. Data: 2006-01-09 21:12:47
    Temat: PIT/tylko umowa-zlecenie
    Od: "Piotrek" <s...@w...pl>

    Witam!
    W ciągu tego roku z dochodów miałem tylko <800zł. z tytułu
    umowy-zlecenie. Jako, że nie mam doświadczenia z US, więć mam pytania:

    - czy zleceniodawca musi mi teraz wystawić PIT (lub jego część)?
    - czy poza tym co ew. dostanę od zleceniodawcy muszę coś jeszczę wypełniać i
    zanieść do US?
    - czy jeżeli dochody nie przekraczają kwoty wolnej od podatków mam obowiązek
    składać zeznanie PIT (co jeśli nie złożę?)

    --== Piotrek ==--
    "Science without religion is lame. Religion without science is blind."

  • 2. Data: 2006-01-09 21:50:00
    Temat: Re: PIT/tylko umowa-zlecenie
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <s...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:dpujnm$254$1@news.lublin.pl...
> [...]
    > umowy-zlecenie. Jako, że nie mam doświadczenia z US, więć mam pytania:
    >
    > - czy zleceniodawca musi mi teraz wystawić PIT (lub jego część)?

    Tak - musi wystawic - caly formularz (spodziewales sie, ze powinienes dostac
    tylko skrawek formularza?)

    > - czy poza tym co ew. dostanę od zleceniodawcy muszę coś jeszczę wypełniać
    > zanieść do US?

    Jak to "poza tym" - to co dostaniesz, nie zanosisz do US - oni tam juz
    dostana swoja kopie od Twojego zleceniodawcy.

    > - czy jeżeli dochody nie przekraczają kwoty wolnej od podatków mam
    obowiązek
    > składać zeznanie PIT (co jeśli nie złożę?)

    Dostaniesz mandat.
    A jesli zlozysz, to dostaniesz kilkadziesiat zlotych zwrotu - nie sa Ci
    potrzebne pieniadze, ktore Ci sie naleza????

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-01-10 01:03:03
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Piotrek wrote:
> [...]
    > - czy jeżeli dochody nie przekraczają kwoty wolnej od podatków mam obowiązek
    > składać zeznanie PIT (co jeśli nie złożę?)

    Zleceniodawca przyśle ci pit-11 do konca lutego
    na jego podstawie wypełniasz pit-37

    program do tego jest tu
    www.pity.pl

  • 4. Data: 2006-01-10 19:26:58
    Od: "Piotrek" <s...@w...pl>

    SDD rzecze co nastepuje.:
    [...]
    > Pozdrawiam

    pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz

    --
    --== Piotrek ==--
    "Słowa są niczym okulary: jeśli nie poprawiają ci wzroku, to utrudniają widzenie."