  • 1. Data: 2006-01-09 21:10:57
    Temat: PKD 74.50.B - jeden podmiot???
    Od: charlie_partana <c...@p...onet.pl>

    witam,

    DG, KPiR, zasady ogólne, Vat

    Jak rozumieć obostrzenia PKD 74.50.B (popularne samozatrudnienie)??? Bo,
    że działalność jednoosobowych podmiotów, to jasne - prowadzę
    jednoosobową działalność, nikogo nie zatrudniam, a więc ok. Ale
    "wyłącznie na rzecz jednego podmiotu" ma oznaczać, że jak mam tylko PKD
    74.50.B i wystawiłem pierwsza fakturę na mojego "pracodawcę", to juz nie
    moge nigdy na innego??? Czy tez nie mogę w jednym miesiącu na dwóch, lub
    nie moge na dwóch za pokrywające sie okresy czasowe??? Sytuacja moja
    jest taka, że wystawiam fakturę na inną firmę ("dyrektor"), która to z
    kolei wystawia fakturę na mojego właściwego "pracodawcę", a "dyrektory"
    mają czasami to do siebie, że sie zmieniają... i musze wtedy wystawić
    fakturę na inną firmę ("nowy dyrektor"). Albo inaczej: Co niesie za sobą
    fakt wykonywania innej działalności niż zadeklarowana poprzez wybór
    PKD, o ile nie zminia to sposobu rozliczania z fiskusem???

    Ps. Prosze nie roztrząsać tematu pod kątem "trzeba było wybrać inne
    rodzaje działalności...", albo "zmień PKD".

  • 2. Data: 2006-01-09 21:27:40
    Temat: Re: PKD 74.50.B - jeden podmiot???
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    charlie_partana wrote:
    > Co niesie za sobą fakt wykonywania innej
    > działalności niż zadeklarowana poprzez wybór PKD, o ile nie zminia to
    > sposobu rozliczania z fiskusem???

    Wg mnie w praktyce nic - jeśli w jakiś rażący
    sposób nie odbiega od
    faktycznej działalności,
    to nikogo to nie interesuje.