  • 1. Data: 2004-01-20 09:48:07
    Temat: Przejście ryczałt- pełna księgowość
    Od: "Arek" <a...@p...pl>

    czy w ciągu roku podatkowego mogę przejść z ryczałtu na pełną księgowość?

  • 2. Data: 2004-01-20 09:52:42
    Temat: Re: Przejście ryczałt- pełna księgowość
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Arek napisał:

    > czy w ciągu roku podatkowego mogę przejść z ryczałtu na pełną księgowość?

    Nie. W ciągu roku podatkowego forma prowadzenia ksiąg musi byc jedna.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-20 13:03:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Andrzej Kłos napisał:

    > Jest to "częściowa" prawda, "ryczałt" ma swoje własne prawa:

    Było "czy mogę".
    Takie pytanie zakłada że chcę a nie muszę.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-01-20 13:06:39
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    > Nie. W ciągu roku podatkowego forma prowadzenia ksiąg musi byc jedna.
    >
    > Maddy

    Jest to "częściowa" prawda, "ryczałt" ma swoje własne prawa:

    [[[Ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku
    dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne]]]

    "Art. 22. 1. W razie utraty warunków do opodatkowania ryczałtem od
    przychodów ewidencjonowanych, podatnik jest obowiązany, poczynając od
    dnia, w którym nastąpiła utrata tych warunków, zaprowadzić właściwe
    księgi - chyba że jest zwolniony z tego obowiązku - i opłacać podatek
    dochodowy na ogólnych zasadach."

    utraty warunków do opodatkowania ryczałtem to np. wykonanie usługi
    wykluczonej z ryczałtu, wykonanie usługi na rzecz byłego pracodawcy
    (przy spełnieniu jeszcze innych warunków)

    andy_nek

  • 5. Data: 2004-01-20 19:23:44
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    > Było "czy mogę".
    > Takie pytanie zakłada że chcę a nie muszę.

    Może nie wraziłem się ściśle:

    Tak, możesz. W dowolnie wybranym dniu roku podatkowego możesz przejść z
    ryczłtu na zasady ogólne. Warunkiem koniecznym jest np. wykonanie przez
    Ciebie w tym dniu usługi wyłączonej "spoza ryczałtu". Podstawa prawna:

    Art. 22. ust. 1. ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym