  • 1. Data: 2003-01-23 21:39:56
    Temat: Przekazanie majątku dziecku a sprawy podatkowe
    Od: "dywaner" <d...@p...onet.pl>

    Witam.

    Co się bardziej opłaca (mniejszy podatek):
    - jeżeli dziecko otrzyma majątek w spadku
    - czy przekażę mu majątek w postaci darowizny?

    I drugie pytanie:
    - jaki podatek trzeba zapłacić jeżeli legalnie chcę pożyczyć dziecku
    pieniądze (na mieszkanie)?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2003-01-24 19:05:08
    Od: "dywaner" <d...@p...onet.pl>

    Bardzo proszę o pomoc.

    Krzysztof

  • 3. Data: 2003-01-26 22:28:07
    Od: "dywaner" <d...@p...onet.pl>

    Bardzo proszę o pomoc.

  • 4. Data: 2003-01-27 13:38:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Jan 2003, dywaner wrote:

    >+ Bardzo proszę o pomoc.
    [...i powtórzone...]
    >+ > > Co się bardziej opłaca (mniejszy podatek):
    >+ > > - jeżeli dziecko otrzyma majątek w spadku

    Waści, a pomyślałem że do tego czasu przepisy mogą się
    zmienić i pomysł "na dziś" okaże się nieaktualny
    za 5 lat ?
    A to Unia, a to będzie po wyborach,.... Jakbyś wiedział
    że JKM ma kiedyś wygrać to wiedziałbyś że spadek lepszy,
    a tak... ;]

    >+ > > - czy przekażę mu majątek w postaci darowizny?

    Ile i jak - nie żebym ci mógł pomóc, ale rzut oka na
    ustawy o podatkach wskazuje że np. "własne mieszkanie"
    jest traktowane inaczej (wyższe progi zwolnień itp).
    Nie chwalisz się czy darować mają rodzice czy rodzic
    (*zdaje się* że limity darowizn dotyczą każdej osoby
    z osobna).
    Krótko mówiąc: nie wiem, ale wiem że "za mało danych" :)

    BTW: *część* owego majątku, mieszczącą się w kwocie wolnej
    możesz przenieść - IMHO nikt ci nie broni, a "na zaś"
    będzie jak znalazł. Darowizny się sumuje (do wyznaczenia
    progów), ale okresowo; nie pamiętam czy to 3 czy 5 lat.
    A za 5 lat kolejna "porcja"...

    >+ > > I drugie pytanie:
    >+ > > - jaki podatek trzeba zapłacić jeżeli legalnie chcę pożyczyć dziecku
    >+ > > pieniądze (na mieszkanie)?

    J.w. *ILE* ?
    Umiesz sobie znaleźć ustawę o podatku o opłatach od
    czynności cywilnoprawnych (PCC) ? Polecam zajrzeć
    osobiście...
    Spróbuj równiez googla pomęczyć archiwami z grupy:
    tabelka:
    http://groups.google.com/advanced_group_search?q=+pc
    c+OR+cywilnoprawnych+OR+spadek+OR+spadk%C3%B3w+OR+sp
    adku+OR+po%C5%BCyczka+OR+po%C5%BCyczk%C4%99+OR+po%C5
    %BCyczki+group:*.podatki&num=100&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&
    inlang=pl&safe=off&scoring=r&as_drrb=b&as_mind=12&as
    _minm=1&as_miny=2000&as_maxd=27&as_maxm=1&as_maxy=20
    03

    ...i wynik:
    http://groups.google.com/groups?as_q=&num=100&as_sco
    ring=r&hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+z+G
    oogle&as_epq=&as_oq=pcc+cywilnoprawnych+spadek+spadk
    %F3w+spadku+po%BFyczka+po%BFyczk%EA+po%BFyczki&as_eq
    =&as_ugroup=*.podatki&as_usubject=&as_uauthors=&as_u
    msgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=2000&as_minm=1&
    as_mind=12&as_maxy=2003&as_maxm=1&as_maxd=27

    Na razie wszyscy usiłują się połapać w implementacji nowości
    z Ordynacji, dochodowego i VAT - to spadki mają niższy priorytet
    - bo jest coś z pół roku czasu do namysłu ;) !

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-01-27 17:02:04
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Zerknij tutaj www.rp.pl z dn 18.12.02 w dziale prawnym

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet