  • 21. Data: 2009-07-14 05:51:47
    Temat: OT, pecet, było: Przekazanie...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Jul 2009, cef wrote:

    > Pytam, bo widzę na stronach sklepów sprzęt
    > dwa razy droższy niz mam, ale o tych samych parametrach.
    > Więc chciałbym wiedzieć jaki procesor, pamiec, dysk, dodatki.
    > Ale się OT zrobi...

    Ano OT.
    Ale spróbuję coś podsunąć.
    Zacznij od "standardowego pytania na .pecet" ;), czyli sprawdzenia
    ile kosztuje zasilacz do "typowego peceta" oraz taki bardziej
    firmowy. I uwierz, że "standardowe pytanie" ma całkiem spory sens :]
    (osobiście kilka razy miałem do czynienia, a to że najtańsze
    zasilacze mają jeden regulator na wszystkie napięcie na 1. rzut
    oka też mi się wydawało niewiarygodne - kiedyś).

    Jeszcze prościej jest z obudową: weryfikacja polega na tym aby
    *usiąść* (tak zwyczajnie, traktując ją jak krzesło) na obudowie
    "za 150 zł z zasilaczem" i takiej 8x droższej :|
    Zaczyna się od tego, że przy takiej "za 150" można sobie spodnie
    podrzeć, bo krawędzie blach nie są sfazowane ;)

    Tak, procek ten sam, RAM, harddysk i inne takie mają nominalne
    parametry te same (niekoniecznie są takie same).
    Płyta główna już niekoniecznie, a cała reszta potrafi nieźle
    zaskoczyć ceną :)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2009-07-14 06:00:16
    Temat: Re: Przekazanie własnego środka trwałego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jul 2009, Borys Pogoreło wrote:

    > Pozwolę się podpiąć pod wątek z podobnym pytaniem.
    >
    > Co w przypadku, jeśli nie wciągnięto do EŚT pewnych składników majątku
    > podatnika w dniu założenia DG? I podatnik dowiedział się o tej możliwości
    > dopiero po jakimś czasie (w innym roku podatkowym)?
    >
    > Tak sobie ryję po tym art.22 i wychodzi mi, że jest to ujawnienie ŚT
    > zgodnie z art.22h ust.1 pkt 4. Z drugiej strony jest art.22e ust.1, który
    > odpowiednio grozi za niezaliczenie do EŚT rzeczy, które powinny tam trafić.

    Właśnie sobie odpowiedziałeś :)
    Hint: *CZYM* grozi?
    Ano - koniecznością korekty KUP. Z odsetkami.

    No to podatnik jedzie z obliczeniami:
    - w KUP zaliczono 0 zł, dokonuję korekty na 0 zł
    - doliczam odsetki w wysokości 0 zł
    - i to jest kwota korekty
    - wartość peceta w wysokości xxxx zł do amortyzacji

    Może być? ;)

    > Tylko czy to się odnosi do składników majątku podatnika zakupionych przed
    > założeniem DG, bo IMHO nie? (jak mógł zaliczyć, jeśli nie miał
    > działalności)

    Przecież zaliczenia do ST nie dokonuje się na podstawie zakupu,
    to jakieś nieporozumienie :|
    Podstawą zaliczenia do amortyzacji jest *rozpoczęcie użytkowania*!
    Data zakupu jest zupełnie bez znaczenia.

    Jak dziś kupisz peceta, ale będziesz go trzymał w pudełku aż do września,
    to nie masz prawa rozpocząć amortyzacji ani w lipcu, ani w sierpniu,
    a dopiero od października (ew. przy jednorazowej - we wrześniu)!

    > W powyższym mam na myśli przedmioty o wartości początkowej zarówno <3500zł
    > jak i >=3500zł.

    O możliwości zaliczania amortyzacji w miesiącu przyjęcia decyduje
    rodzaj - tylko jednorazową można tak zaliczyć, art.22f.3,
    jak ktoś sprzęt o WP 2258 zł podda "zwykłej" amortyzacji, to
    stosuje "zwykłe" zasady (czyli od miesiąca następnego po
    rozpoczęciu użytkowania).

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2009-07-14 06:05:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jul 2009, jureq wrote:

    > Nie, nie musisz pisać oświadczeń. Musisz tylko wpisać go do Ewidencji ŚT

    Przymus przymusem, ale gotowy "papier" z datą z jednej strony zapobiega
    zastanawianiu "jak to było 5 lat temu" jak kontrola przyjdzie,
    z drugiej stanowi dowód wg art.180 Ordynacji, fakt ew. zbędności
    jest wtórny ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2009-07-14 07:17:24
    Temat: Re: OT, pecet, było: Przekazanie...
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Ano OT.
    > [...]

    To oczywiście prawda, ale sam znaczek z logo producenta też swoje
    kosztuje. Można to przećwiczyć choćby na przykładzie serwerów IBM i
    Lenovo. Dokładnie ten sam sprzęt, a ceny jakby "lekko" się różnią.

    Inna sprawa jest taka, że w przypadku krytycznych zastosowań miło jest
    mieć sprzęt z 4 godzinnym czasem supportu. Wystarczy zrobić telefon -
    nawet w sobotę czy niedzielę - i "na sygnale" jadą ze sprzętem na
    wymianę ;-)

    Miałem tak niedawno z biblioteką do backupów, która była łaskawa się
    zepsuć w piątek późnym wieczorem. W ciągu niecałych 2 godzin przyjechał
    kurier z zamiennikiem.

    W przypadku "blaszaków" to niestety tak nie działa.

    Piotrek

  • 25. Data: 2009-07-14 07:48:25
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Poprzestawialem nieco kolejnosc twojej wypowiedzi, ale teraz
    te zdania same sie uzasadniaja :)

    Piotrek napisal:
> [...]
    > kosztuje. Można to przećwiczyć choćby na przykładzie serwerów IBM i
    > Lenovo. Dokładnie ten sam sprzęt, a ceny jakby "lekko" się różnią.

    I dlatego ceny TAKIEGO SAMEGO sprzetu sie roznia, bo roznia sie
    poziomem obslugi posprzedaznej.

    > W przypadku "blaszaków" to niestety tak nie działa.

    I dlatego blaszaki sa tanie: producentowi nie zalezy na szczegolnej
    niezawodnosci, bo koszt obslugi posprzedaznej (wymiana lub serwis
    w dlugim okresie, koszt przesylki po stronie klienta) nie jest wysoki.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 26. Data: 2009-07-14 08:03:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Jacek_P wrote:
    > Poprzestawialem nieco kolejnosc twojej wypowiedzi, ale teraz
    > te zdania same sie uzasadniaja :)

    Dzięki dobry człowieku ;-)

    > I dlatego ceny TAKIEGO SAMEGO sprzetu sie roznia, bo roznia sie
    > poziomem obslugi posprzedaznej.

    Oczywiście. Taka dokładnie jest przyczyna.

    Co nie zmienia faktu, że niektórych szokuje różnica w cenie pomiędzy
    sprzętem gdzie SLA umowy supportowej jest bardzo dobrze zdefiniowane i
    sprzętem kupowanym "u Pana Kazia". W którym jak coś się zepsuje, to w
    najlepszym przypadku usłyszysz "Pan przyniesie to sie zobaczy".

    Piotrek

  • 27. Data: 2009-07-14 09:06:29
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 14 Jul 2009 08:00:16 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > - doliczam odsetki w wysokości 0 zł
    > - i to jest kwota korekty
    > - wartość peceta w wysokości xxxx zł do amortyzacji

    Może być ;)

    > Przecież zaliczenia do ST nie dokonuje się na podstawie zakupu,
    > to jakieś nieporozumienie :|
    > Podstawą zaliczenia do amortyzacji jest *rozpoczęcie użytkowania*!
    > Data zakupu jest zupełnie bez znaczenia.

    No właśnie tu jest haczyk o którym zapomniałem napisać. Sprzęt wcale nie
    był trzymany w pudełku, tylko był normalnie używany, również do celów DG
    (niech będzie, że incydentalnie, ale był).

    Fakt, racja. :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 28. Data: 2009-07-14 09:08:23
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 14 Jul 2009 05:46:27 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

    > Przecież w całym tym wątku dyskutiujemy o takiej sytuacji.

    ZTCW to wątotwórca chce wprowadzić przedmioty do EŚT w dniu otwarcia
    działalności. Błędnie przyjąłem, że to regulują inne przepisy :)

    > Ten przepis dotyczy tylko tych składników majątku, które zostały
    > zaliczone bezpośrednio w koszty zamiast zaliczenia do ŚT.

    Fakt. Rany, jak ja nie lubię przepisów o amortyzacji.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 29. Data: 2009-07-14 15:16:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jul 2009, Borys Pogoreło wrote:

    > No właśnie tu jest haczyk o którym zapomniałem napisać. Sprzęt wcale nie
    > był trzymany w pudełku, tylko był normalnie używany, również do celów DG
    > (niech będzie, że incydentalnie, ale był).

    No to IMO ujawnienie wg.art.22h.1.4
    Nie wymaga szczególnych procedur jak widać, znaczy IMVHO nie trzeba się
    "przyznawać" do wcześniejszego używania.
    Problem "przyznawania się" istniał gdzieś do 2003r, kiedy to obowiązek
    wykazywania przychodu z DG nie był przypisany do zaewidencjonowanych
    ST, lecz do "wykorzystywanych" (a więc nieujawnienie mogło być częścią
    "zamiaru zaniżenia przyszłego przychodu").

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2009-07-14 16:26:20
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 14 Jul 2009 17:16:26 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > ST, lecz do "wykorzystywanych" (a więc nieujawnienie mogło być częścią
    > "zamiaru zaniżenia przyszłego przychodu").

    Dziękuję dobry człowieku za te przemyślenia :) Masz u mnie duże piwo.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl