  • 1. Data: 2008-12-01 20:53:25
    Temat: Przemeldowanie a "zabranie prowadzonej DG z sobą"
    Od: Robo <w...@w...pl>

    Jako prowadzący DG w zawiązku ze zmianą miejsca zamieszkania i
    koniecznością przemeldowania (inne województwo ) mam kilka pytań .
    Działalność chce "zabrać ze sobą" na nowe miejsce .
    Może jest gdzieś poradnik w jaki sposób krok po kroku wykonać to
    sprawnie i bezboleśnie (szukałem ale bezskutecznie:( ) ?
    1) Jaka jest kolejność załatwiania w poszczególnych urzędach żeby
    wszystko było zgodnie z
    prawem i żeby można było działalności nie przerywać na okres
    załatwiania .

    Rozumiem ze najpierw musze się wymeldować , zameldować na nowym
    miejscu a dopiero potem
    Załatwiać w urzędach przeniesienie DG .?

    Ale czy w czasie załatwiania formalności(po wymeldowaniu i
    zameldowaniu na nowy adres) dopóki nie załatwię wszystkich urzędów
    (US ,ZUS ,GUS ,BANK , itp.) mogę normalnie działać ( fakturować)
    jeszcze na stare dane ??

    Zagmatwane to wszystko , po zmianie meldunku powinno się jakoś
    (odpowiedni urząd) automatycznie wszystko to zmienić a nie ceregieli
    na kilka dni .

  • 2. Data: 2008-12-01 21:26:47
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Meldunek nie ma nic do rzeczy.

    0) Wybierasz obowiązującą datę zmiany miejsca zamieszkania
    1) Zgłaszasz zmianę miejsca zamieszkania/prowadzenia DG do dotychczasowego
    UM.
    UM robi zmianę wpisu, powiadamia nowy UM a następnie wykreśla wpis. Nowy UM
    dokonuje wpisu. Docelowo masz zmianę wpisu i wykreślenie ze starego UM
    i nowy wpis z nowego UM. Uwaga: Najlepiej się dogadać w obu UM-ach czy
    odbierzesz
    papiery sam czy mają Ci wysłać i gdzie. Jak się przeprowadzałem o 350km
    to się nie dogadałem i tylko fuksem udało mi się dorwać wpisy tak żeby
    załatwić pkt 2 poniżej bez jazdy 2x350km
    3) GUS - zmieniasz dane w bazie REGOn. Uwaga! Jeszcze w połowie 2007r.
    zmianę trzeba było dokonywać w GUS właściwym dla pierwszego UM! W skrajnej
    sytuacji możesz być zmuszony jechać do nowego miejsca zamieszkania, odebrać
    wpis i wrócić do poprzedniego miejsca do GUS. Dlatego proponuję się
    dogadać w wyjściowym
    UM na szybką zmianę wpisu u nich, z tym papierem lecisz do GUS, GUS na tej
    podstawie
    zmienia dane i wysyła Twój REGON do oddziału właściwego dla nowego miejsca
    zamieszkania
    a tam sobie już spokojnie zgłosisz wpis z nowego UM. Uffff. Horror.
    Uwaga 2! Możliwe że w tej chwili nie ma już problemu ze zmianą regonu w
    którymkolwiek
    GUS, wtedy ten wywód jest nieaktualny
    4) W nowym miejscu zgłaszasz NIP-1/VAT-R/ZFA/ZUA i co tam jeszcze trzeba

    Terminy:
    1) UM - 14 dni od dnia 0
    2) GUS - chyba też 14 dni od dnia 0
    3) ZUS/VAT-R - 7 dni od dnia 0
    4) NIP-1 - 14 dni od dnia 0 dla VATowcow, 30 dla nieVATowców

    Oczywiście biegną równolegle, więc zgłaszając zmianę do UM w ustawowym
    terminie
    narażasz się na przekroczenie terminów pozostałych. Zalecam szybkie
    zgłoszenie
    VAT-R i NIP-1, możesz się podeprzeć z zmienionym wpisem ze starego UM a
    potem
    donieśc wpis z UM nowego.

    Łatwe? Proste? Przyjemne? Tez tak myślę że trochę pozapier...... po
    urzedach
    jest dobre dla serducha i dlatego masz NFZ w promocji tylko za 210 zeta!

    Pozdrawiam,
    Tomek