  • 1. Data: 2006-01-31 09:29:16
    Temat: Przesyłka jako 5,5 zł czy 6,71 zł ? Allegro
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Witam,

    Chodzi o: Allegro, DG, Ryczałt, bez Vat,

    Chciałbym prosić o pomoc, w kwesti wliczanie przesyłek
    do przychodu. (właściwie doliczania Vat-u)
    Wiem, że do ceny zakupu przez klienta należy dodać koszt przesyłki,
    i to w sumie stanowi przychód.

    Mam jednak teraz jedną wątpliwość związaną z Vat do przesyłki.

    Przykład:
    Sprzedaję rzecz za 30 zł + 5,5 zl (przesyłka) = 35,5 zł

    Czy w dowodzie wewnętrznym wpisuję 35,5zł, czy
    30 zł + 6,71 zł (5,5 x 1,22) = 36,71 zł ?

    Dziś mnie naszła taka wątpliwość, a DG jest od stycznia i chciałbym,
    żeby było OK. Żeby na koniec miesiąca zrobić dobrze.

    Proszę o odpowiedź, jak to jest i jak robicie?

    Pozdr
    Grzegorz

  • 2. Data: 2006-01-31 09:38:47
    Temat: Re: Przesyłka jako 5,5 zł czy 6,71 zł ? Allegro
    Od: "złodziej podatków." <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > żeby było OK. Żeby na koniec miesiąca zrobić dobrze.
    >
    > Proszę o odpowiedź, jak to jest i jak robicie?

    Z tego co wiem, to generalnie usługi pocztowe nie są owatowane. Co innego
    firmy spedycyjne typu GLS, czy DHL lub jeszcze inne.

  • 3. Data: 2006-01-31 09:43:58
    Od: "Abrakadabra" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Grzes" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Chodzi o: Allegro, DG, Ryczałt, bez Vat,

    Sam piszesz, ze nie jestes platnikiem VAt wiec co chcesz doliczac?

  • 4. Data: 2006-01-31 13:49:30
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Abrakadabra" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Sam piszesz, ze nie jestes platnikiem VAt wiec co chcesz doliczac?

    Fakt, dziękuję bardzo, bo czym bardziej wbijam się w przepisy to się
    trochę zakręciłem ;)

    pozdr
    Grzegorz