  • 1. Data: 2006-01-31 09:12:34
    Temat: kasa fiskalna ???
    Od: <vitoj>

    Witam,
    proszę o pomoc w sprawie terminów założenia kasy fiskalnej.
    W 2004 prowadziłem działalność i wystawiałem faktury jedynie dla podmiotów
    gospodarczych, przekroczyłem obrót 40 tys. zł
    W 2005 wystawiałem faktury dla firm i we wrześniu 2005 wystawiłem fakturę
    osobie prywatnej. W grudniu 2005 sprzedaż dla osób prywatnych przekroczyła
    30 tys. zł ale nie doszła do 40 tys. zł. Obrót w 2005 roku dla firm i osób
    prywatnych przekroczył kwotę 40 tys. zł.
    Kiedy w związku z tym powinienem uruchomić kasę fiskalną?
    Jeżeli wystawiam tylko faktury vat dla osób prywatnych, czy muszę również
    uruchomić kasę fiskalną?
    dzięki za odpowiedzi,
    pozdrawiam,
    Vitoj

  • 2. Data: 2006-01-31 17:31:33
    Temat: Re: kasa fiskalna ???
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > Kiedy w związku z tym powinienem uruchomić kasę fiskalną?
    > Jeżeli wystawiam tylko faktury vat dla osób prywatnych, czy muszę

    Jako kompletnie nieznający się na rzeczy będę strzelał - w grudniu, ponieważ
    wtedy, któregoś dnia nastąpił moment kiedy jednocześnie zostały spełnione
    dwa warunki: przekroczenie 10 tys euro obrotu i przekroczenie 30 % udzialu
    w całości obrotów części sprzedaży dla os fiz.
    Ha! Zgadłem?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2006-01-31 20:49:00
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    <vitoj> napisał(a):

> [...]
    > prywatnych przekroczył kwotę 40 tys. zł.
    > Kiedy w związku z tym powinienem uruchomić kasę fiskalną?

    Do 31.03.2006r obowiązuje zwolnienie:

    § 3a. roporządzenia

    1. W okresie od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 31 marca 2006 r. zwalnia się
    z obowiązku ewidencjonowania:
    [...]
    3) podatników, u których kwota obrotu z działalności, o której mowa w art.
    111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty
    40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek
    ewidencjonowania, z zastrzeżeniem ust. 6;

    > Jeżeli wystawiam tylko faktury vat dla osób prywatnych, czy muszę również
    > uruchomić kasę fiskalną?

    Tak, po przekroczeniu 40kzł obrotu na rzecz osób fiz.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 4. Data: 2006-02-01 00:01:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Jan 2006, Jan Werbiński wrote:

    > Jako kompletnie nieznający się na rzeczy będę strzelał

    :)

> [...]
    > warunki: przekroczenie 10 tys euro obrotu i przekroczenie 30 % udzialu w
    > całości obrotów części sprzedaży dla os fiz.

    Wtedy utraci TO zwolnienie o którym piszesz (70% sprzedaży).
    Ale nikt nie zabroni skorzystać ze zwolnienia do limitu obrotu
    10kEU na rzecz osób nie-DG (*wyłącznie*, obrót firmowy się nie
    liczy).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-02-01 00:37:31
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ale nikt nie zabroni skorzystać ze zwolnienia do limitu obrotu
    > 10kEU na rzecz osób nie-DG

    Do obowiązku stosowania kas liczy się limit 40kzł a nie 10kEU :)

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 6. Data: 2006-02-01 08:02:58
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > Tak, po przekroczeniu 40kzł obrotu na rzecz osób fiz.

    A jesli ktoś sprzedaje tylko usługi i tylko firmom,
    ale nagle sprzeda osobie prywatnej samochód, który
    był środkiem trwałym, powiedzmy że za ponad 40 K zł,
    to czy na tę okoliczność musi mieć kasię?

    latet

  • 7. Data: 2006-02-01 09:51:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Feb 2006, Docent wrote:

    > Do obowiązku stosowania kas liczy się limit 40kzł a nie 10kEU :)

    Taaaajest! Thx za korektę.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-02-01 12:14:36
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ale nagle sprzeda osobie prywatnej samochód, który
    > był środkiem trwałym, powiedzmy że za ponad 40 K zł,
    > to czy na tę okoliczność musi mieć kasię?

    To faktycznie ciekawe pytanie, bo taka sprzedaż nijak się ma do rodzaju
    działalności zgłoszonego w ewidencji dg. Też jestem ciekawa.
    Pozdr. Graszka.

  • 9. Data: 2006-02-01 12:19:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Graszka wrote:

    > To faktycznie ciekawe pytanie, bo taka sprzedaż nijak się ma do
    > rodzaju działalności zgłoszonego w ewidencji dg. Też jestem ciekawa.

    Rodzaj zgłoszonej działalności chyba
    nie będzie miał tu nic do rzeczy.
    Jest sprzedaż na rzecz
    osób fizycznych nieprowadzących działalności? Jest.
    Limit przekroczony? Tak.
    No ciekawe.
    Swoją drogą taki wypasiony samochód
    -używany za 40kzł, to pewnie
    był już w kasę wyposażony.
    Trzeba tylko wymontować :-)

  • 10. Data: 2006-02-01 19:01:49
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    latet napisał(a):

    > A jesli ktoś sprzedaje tylko usługi i tylko firmom,
    > ale nagle sprzeda osobie prywatnej samochód, który
    > był środkiem trwałym, powiedzmy że za ponad 40 K zł,
    > to czy na tę okoliczność musi mieć kasię?

    Na *tą* okoliczność nie, gdyż ma obowiązek ewidencjonowania przy użyciu kasy
    po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego
    po miesiącu, w którym nastąpiło przekroczenie limitu.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~