  • 1. Data: 2003-05-09 12:37:50
    Temat: Przewlaszczenie towaru jako forma zabezpieczenia
    Od: "zino" <...@o...pl>

    Pytanie do grupowiczow:
    Chcialbym na fakturach wystawianych przez moja firme umiescic klauzule
    przewlaszczenia, czyli ze towar jest moja wlasnoscia do momentu zaplaty.
    Jak to wyglada w swietle prawa ? Czy wystarczy dopisac na fakturze, ze towar
    pozostaje moja wlasnoscia do czasu zaplaty pelnej wartosci, czy tez wymagana
    jest jakas inna forma ?
    Czy wtedy smialo moge odebrac urzadzenie niesolidnemu kontrahentowi ?
    Gdzie znalezc informacje na ten temat ? Czy kryja sie za tym jakies
    niebezpieczenstwa ?

    Pozdrawiam,

    Zino

  • 2. Data: 2003-05-09 14:06:47
    Od: "Kasia Priebe" <k...@a...com.pl>

    Moim zdaniem (zgodnie z K.C.) potrzebna jest tak zwana data pewna. Więc
    wydaje mi się, że taki zapisek na fakturze jest mało skuteczny.

    Pozdrawiam

    Kasia

  • 3. Data: 2003-05-12 13:31:11
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "zino" <...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Chcialbym na fakturach wystawianych przez moja firme umiescic klauzule
    > przewlaszczenia, czyli ze towar jest moja wlasnoscia do momentu zaplaty.

    Wielu to "ćwiczyło" i nic z tego nie wynika. Jest to warte tyle co grożenie
    palcem czy reklama.
    Gdyby istniał jakiś solidny środek na niesolidnych dłużników, nie byłoby
    zatorów płatniczych.:-(