  • 1. Data: 2003-05-09 13:40:23
    Temat: Zlecenie z zagranicy a US i ZUS
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Proszę o rady i wskazówki w następującej sprawie:

    Mam umowę-zlecenie (nazywa się service agreement, ale z kontekstu wychodzi,
    że jest to umowa zlecnenie) podpisaną z zagraniczną firmą z UE. Przez pół
    roku co miesiąc na moje konto będzie przelewana pewna kwota.

    Umowa zakłada, że wszystkie zobowiazania publiczne mam pokrywać w Polsce i
    troszczyć się o nie samodzielnie.

    Jakie zatem zobowazania na mnie ciążą? Dodam, że oprócz tej
    umowy pracuję na etacie i mam opłacane wszelkkie składki.

    Rozumiem, że nie ma ZUS, a tylko US.
    Rozumiem, że płacę zaliczki na podatek na podstawie comiesięcznych
    deklaracji, ale
    czy adekwatny jest tu:
    PIT-51 poz.1 (wynagrodzenia ze stosunku pracy otrzymywane z zagranicy -
    raczej nie, bo chodzi o umoe-zlecenie)
    PIT-52 poz. 2 (przychody z tytułu osobistego wykonywania usług na podstawie
    umowy zlecenia...... bez
    pośrednictwa płatnika - to jest mi bliższe, ale czy to dotyczy sytuacji
    kiedy zleceniodawca-płacący jest zagranicą (nie znalazłem tego w ustawie o
    PIT - może źle szukałem).

    Czy w tym przypadku koszty uzyskania przychodu wynoszą 20% a zaliczka na
    podatek 20% (tak jak przy krajowych umowach zlecenia)?

    A może są tutaj jeszcze inne niespodzianki ZUS-owo-podatkowe?

    Pomijam tutaj kwestie podwójnego opodatkowania, bo przyjmuję, ze żadne
    podatki od mojego honorarium w kraju pochodzenia nie będą płacone.

    Wdzięczny za jakikolwiek ślad wyjaśnień.

    Telesfor Baudot (Tele200 at poczta kropka onet kropka pl)
    http://tele2001.republika.pl