    From: "Tomasz" <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Przychody ze strony internetowej
    Date: Thu, 18 Aug 2005 13:24:31 +0200

    Witam,
    Prowadze od 7 lat pewna strone internetowa, miesiac temu wprowadzilem oplaty
    za dostep do pewnych czesci serwisu. Klient po dokonaniu zaplaty otrzymuje
    kod dostepu do danej czesci serwisu. Oplaty mozna dokonac na 2 sposoby:
    SMSem lub przez firme Allpay (karty, przelewy itd).
    Mam problem z rozliczeniem tego, gdyz nie prowadze dzialalnosci
    gospodarczej. W pierwszym przypadku (platnosci SMS) nie ma problemow - mam
    podpisana umowe o dzielo z firma realizujaca platnosci SMS, wiec dochody z
    tego zrodla mam opodatkowane i ujawniam je w PIT.
    Natomiast problem powstaje w przypadku wspolpracy z Allpay.pl, ktora nie
    zawiera podobnych umow.

    Firma ta w duzym skrocie pobiera platnosci od klientow, potraca sobie
    prowizje a reszte przekazuje mi. I to bez odciagniecia podatkow, bez
    rachunkow i innnych. Po prostu dostaje raz w miesiacu zbiorczy przelew na
    konto. Gdybym mial dzialalnsc gospodarcza moglby wystawic fakture dla
    Allpay, wowczas mialbym podstawe prawna do opodatkowania dochodu. Lecz nie
    oplaca mi sie zakladac dzialalnosci, gdyz jej koszty kilkakrotnie
    przekroczyly by moj zysk. Zatem mam pytanie: Jak opodatkowac taki dochod?
    Czy mam go po prostu ujawnic w rozliczeniu PIT (nie majac zadnego
    potwierdzenia na papierze o jego osiagnieciu)?