  • 1. Data: 2007-08-19 21:20:05
    Temat: Pytania odnośnie sprzedaży wysyłkowej
    Od: cb <c...@N...onet.pl>

    Witam,

    Sklep wysyłkowy, KPiR, VAT

    1. Czy opakowania do wysyłki (pudełka, koperty) należy traktować jako
    towary handlowe (materiały?) i wpisywać do kol. 10 KPiR ?
    Wg. mnie tak.

    2. Czy prawidłowe byłoby wpisanie na fakturze (lub paragonie) pozycji
    "Zryczałtowane koszty wysyłki" z kwotą za wysyłkę i opakowanie
    a) w przypadku wysyłki Pocztą Polską
    b) w przypadku wysyłki kurierem?

    Pozdrawiam,
    cbull

  • 2. Data: 2007-08-19 21:41:32
    Temat: Re: Pytania odnośnie sprzedaży wysyłkowej
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Użytkownik "cb" <c...@N...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 1. Czy opakowania do wysyłki (pudełka, koperty) należy traktować jako
    > towary handlowe (materiały?) i wpisywać do kol. 10 KPiR ?

    Hm,będzisz je inwentaryzować na koniec roku?i pisac protokoły jak się jakaś
    zniszczy?IHMO jest to zwyczajny koszt,jak wszystkie inne...tak więc kol
    14...no chyba,że handlujesz kopertami,to co innego
    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2007-08-22 18:12:35
    Od: cb <c...@N...onet.pl>

    Ania pisze:
> [...]
    > zniszczy?IHMO jest to zwyczajny koszt,jak wszystkie inne...tak więc kol
    > 14...no chyba,że handlujesz kopertami,to co innego

    Po pierwsze definicja materiałów pomocniczych z Rozporządzenia:
    "materiałami pomocniczymi są materiały niebędące materiałami
    podstawowymi, które są zużywane w związku z działalnością gospodarczą i
    bezpośrednio oddają wyrobowi swoje właściwości"

    Opakowania są ewidentnie zużywane, ale czy oddają swoje właściwości to
    nie jestem pewien.

    Druga sprawa. U mnie w koszt wysyłki wchodzi opłata przekazywana poczcie
    polskiej na podstawie pełnomocnictwa, a ewentualna nadwyżka
    rzeczywistych kosztów nad tymi przekazanymi poczcie jest traktowana jako
    koszt opakowania (i tak będzie uwzględniona na paragonie, jak już będę
    ewidencjonował na kasie fiskalnej).

    Wydaje mi się, że z obu wyżej wymienionych powodów powinienem traktować
    opakowania jako materiały pomocnicze.

    pozdrawiam,
    cb