  • 1. Data: 2007-08-18 09:49:15
    Temat: Wysokość opłaty notarialnej ?
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    Witam

    Mam pytanie w jakiej wysokości notariusz pobierze opłatę notarialną za
    sporządzenie umowy przeniesienia własności lokalu ze spółdzielczego
    lokatorskiego prawa do lokalu na prawo odrębnej własności?

    Zgodnie z pkt 13 lit. d, podpkt. 5 ustawy z dnia 14 czerwca 2007 r. o
    zmianie ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz o zmianie niektórych
    innych ustaw wynagrodzenie za ogół czynności notarialnych dokonanych
    przy zawieraniu takiej umowy wynosi 1/4 minimalnego wynagrodzenia za
    pracę... według mnie minimalne wynagrodzenie wynosi 936 złotych czyli
    1/4 tej kwoty to 234 zł.

    Czy są jeszcze jakieś dodatkowe opłaty i jak to by była w sumie w
    przybliżeniu kwota?

    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2007-08-19 09:56:39
    Temat: Re: Wysokość opłaty notarialnej ?
    Od: "tomek." <t...@p...fm>

    Użytkownik "mauser50" <m...@-...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > to 234 zł.
    >

    > Czy są jeszcze jakieś dodatkowe opłaty i jak to by była w sumie w

    do tego 22% VAT,
    + opłaty za odpisy aktu notarialnego
    + 200 zł za założenie księgi wieczystej

    pzdr
    tomek

  • 3. Data: 2007-08-19 15:20:53
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "tomek." <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > + 200 zł za założenie księgi wieczystej

    260 zł

    60 zł za założenie księgi + 200 zł za wpisanie prawa własności w dziale
    II Kw