  • 1. Data: 2005-10-26 17:26:46
    Temat: Pytanie do znających Prawo DG - publikacja danych
    Od: tester <t...@t...tester>

    Witajcie!

    Czy Urząd Miasta ma prawo podawać do publicznej wiadomości pełne dane
    zarejestrowanych przedsiębiorców w tej wyszukiwarce:
    http://www.um.warszawa.pl/edg2/edg_wyszukiwarka.php

    Co na to prawo o ochronie danych?

  • 2. Data: 2005-10-28 11:46:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Oct 2005, tester wrote:

    > Witajcie!
    >
    > Czy Urząd Miasta ma prawo podawać do publicznej wiadomości pełne dane
    > zarejestrowanych przedsiębiorców w tej wyszukiwarce:
    > http://www.um.warszawa.pl/edg2/edg_wyszukiwarka.php

    Oczywiście.
    Są pewne rejestry które są PUBLICZNE i powiedziano co w nich
    ma być.

    Jawne są rejestry przedsiębiorców (sprawdź że jak taksówkarze
    się buntowali że "na kwitku będzie jego adres" to sobie
    pokpiwałem że mało douczeni są) czy dajmy na to księgi
    wieczyste dotyczące nieruchomości.
    Jak ktoś chce być przedsiębiorcą albo właścicielem domu czy
    mieszkania to jego sprawa - ma przyjąć do wiadomości że
    bezpieczeństwo obrotu (i nie tylko, przy nieruchomościach
    dochodzą np. odszkodowania związane z nieruchomością) wymaga
    ujawnienia jego danych i że są przewidujace to przepisy.

    > Co na to prawo o ochronie danych?

    A co ma być ???
    +++
    Art. 1
    2. Przetwarzanie danych osobowych może mieć miejsce ze względu na
    dobro publiczne, dobro osoby, której dane dotyczš, lub dobro osób trzecich
    w zakresie i trybie okreœlonym ustawš.
    Art. 43
    1. Z obowišzku rejestracji zbioru danych zwolnieni sš
    administratorzy danych:
    9) powszechnie dostępnych,
    ---

    EDG oraz KRS są na mocy odrębnych przepisów "powszechnie dostępne"
    więc nie ma potrzeby dodatkowej ochrony danych TAM zawartych.
    Oczywiście jeśliby na stronie WWW była jakakolwiek informacja
    która nie jest w EDG, powiedzmy że szarego mydła nie lubisz - to
    mielibyśmy naruszenie ustawy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)