eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPytanie lamerskie podatek VAT a umowa o dzieło z wykonawcą › Pytanie lamerskie podatek VAT a umowa o dzieło z wykonawcą
    From: Poldek <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Pytanie lamerskie podatek VAT a umowa o dzieło z wykonawcą
    Date: Mon, 30 Dec 2013 16:56:01 +0100

    Wyobraźmy sobie następujący przypadek:
    - jestem przedsiębiorcą, sprzedaję usługę klientowi,
    - klient otrzymuje i płaci fakturę VAT na kwotę 10 000 zł netto,
    - usługa opodatkowana VAT 23%,
    - na konto mojej firmy wpływa 12 300 zł (brutto),
    - realnym wykonaniem usługi zajmuje się wynajęty przeze mnie człowiek,
    - ten człowiek to osoba fizyczna, rozliczamy się na umowę o dzieło,
    - umawiamy się, że otrzyma 75% tego, co jako przedsiębiorca i
    zleceniodawca otrzymam od klienta.

    Pytanie brzmi - ile powinien otrzymać mój wykonawca, osoba fizyczna przy
    założeniu, że jako przedsiębiorca otrzymałem od klienta 10 000 netto,
    czyli 12 300 zł brutto?
    a. 7500 brutto,
    b. 9225 brutto,
    c. inne.

    Pytanie ma naturę typu - jak będzie uczciwie. Tzn. jako firma, czy
    zapłacę VAT od tego, co płacę wykonawcy osobie fizycznej, czy też mogę
    go sobie jakoś odliczyć.