  • 1. Data: 2003-03-11 20:59:09
    Temat: Pytanie o odliczenia wydatków za przewód doktorski
    Od: "Jarek" <r...@w...pl>

    Witam Grupę!

    Piszę tu pierwszy raz - liczę na wyrozumiałość (jeżeli tten problem był
    poruszany)

    Moja żona w ubiegłym roku (2002) obroniła pracę doktorską. Faktura
    została wystawiona uczelnię w końcu grudnia, więc fizycznie pieniążki
    przelaliśmy dopiero w roku 2003. Na fakturze zaznaczono że jest "do
    zapłaty przelewem", a nie "zapłacono".

    W związku z tym proszę Was o wyjaśnienie:

    -Czy możemy dokonać odliczenia za rok 2002 już w roku 2003 (na podstawie
    daty faktury) czy tez dopiero w roku 2004 za rok 2003 (data z przelewu,
    czyli data faktycznie poniesionego wydatku)? Znajomy mówi, że w
    przepisie jest mowa o "faktycznie poniesionych wydatkach" więc
    bezpieczniejszym jest odłożenie odliczenia na przyszły rok.

    -Czy odliczenie może być dokonane z tytułu "dokształcania", czy "nauki w
    szkole wyższej"? Żona nie ma jeszcze 35 lat, ale nie nie uczestniczyła w
    "regularnych" studiach doktoranckich.

    Jarek

  • 2. Data: 2003-03-12 08:25:46
    Od: Peptulis Amargolis <<w...@i...pl>>

    >-Czy mo?emy dokona? odliczenia za rok 2002 ju? w roku 2003 (na podstawie

    wg mnie z data zaplaty, bo faktycznie nie poniosles kosztow w 2002
    tylko w 2003.

    Pepto
    pepto MALPA ita.pwr.wroc.pl