  • 1. Data: 2004-09-12 09:36:18
    Temat: Pytanie o podatek od spadku
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Witam serdecznie,

    mam kilka pytan, zwiazanych z podatkiem od spadku. Moja sytuacja
    wyglada nastepujaco: za dwa dni wyrokiem sadu stane sie wlascicielem
    mieszkania po Babci -- jestem w pierwszej grupie spadkowej. Nie
    jestem wlascicielem innego mieszkania i wiem, ze gdybym sie zadeklarowal, ze
    tego mieszkania nie zbede w ciagu 5 lat, to uniknalbym zaplacenia
    podatku od spadku. Z drugiej jednak strony, wiem ze ustawa o
    darowiznach i spadkach przewiduje taka mozliwosc, ze jezeli to
    mieszkanie sprzedam w ciagu 6 miesiecy i sprzedaz ta uzasadnie
    koniecznoscia zmiany warunkow mieszkaniowych, to US rowniez moze
    odstapic od naliczenia podatku od darowizny.

    Do sprzedazy odziedziczonego mieszkania jestem zmuszony, poniewaz
    pracuje w innym miescie i chcialbym wlasnie tam zakupic
    mieszkanie. Oczywiscie chcialbym uniknac zaplacenia podatku od
    spadku. Czy w mojej sytuacji jest to mozliwe? Czy ktos z Was moglby
    mi doradzic jakie wykonac kolejne kroki w stosunku do US? Czy w tym
    sprzedawanym mieszkaniu musialbym sie zameldowac? Probowalem
    skorzystac z porady w samym US, ale nie potrafili albo nie chcieli mi
    tego dokladnie wyjasnic.

    Dzieki.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *