  • 1. Data: 2004-09-12 15:20:55
    Temat: pytanie samochodowo-podatkowe
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    witam

    aktualnie dumam sobie intensywnie nad następującym problemem:
    samochód nie ma homologacji i wg producenta nie łapie się na wzór lisaka
    tymczasem w dokumentach mam następujące dane:
    masa własna auta - 1166kg
    masa całkowita - 1810 kg
    różnica daje już 644kg ale samochód jest 5-osobowy
    No ale o ile mi wiadomo to masa własna pojazdu obejmuje masę pojazdu + masę
    wszystkich płynów + masę kierowcy (umownie 75kg).
    Wniosek z tego że ładowność pojazdu to masa całkowita minus masa własna plus
    co najmniej 75kg (masę płynów możemy sobie darować).
    W ten sposób w moim przypadku ładowność pojazdu wynosi 719kg czyli mieści
    się we wzorze Lisaka dla 5 osób...
    tyle, że producent/dealer twierdzi co innego... :-((
    --
    pozdrawiam
    ewka

  • 2. Data: 2004-09-12 16:37:35
    Temat: Re: pytanie samochodowo-podatkowe
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik ewka <o...@p...onet.pl>
    w wiadomości <news:ci1pet$9aa$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

    > No ale o ile mi wiadomo to masa własna pojazdu obejmuje masę pojazdu + masę
    > wszystkich płynów + masę kierowcy (umownie 75kg).

    To źle Ci wiadomo.

    53. "masa własna" - masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem,
    olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego;

    --
    SF98065 PTF package level. The PSP for the cumulative package you +
    +++++++ Have installed should be ordered periodically and reviewed+

  • 3. Data: 2004-09-12 19:10:30
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    > To źle Ci wiadomo.
    >
    > 53. "masa własna" - masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem,
    > olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego;

    hmmm... w zasadzie zgoda, ale cos musi być na rzeczy bo np. jeden z
    producentów autek na swoich stronach podaje dane techniczne samochodów z
    takim wyjaśnieniem dotyczącym masy własnej:
    "#Oznacza najmniejszy możliwy ciężar własny przy pełnym poziomie wszystkich
    płynów i zbiorniku paliwa napełnionym w 90%, z uwzględnieniem wagi kierowcy
    (75 kg). Możliwe różnice ze względu na dopuszczalne tolerancje w procesie
    produkcji oraz zamontowane opcje wyposażenia".

    Dodam jeszcze tylko, że dzięki takiemu przelicznikowi, niektóre ich modele
    "łapią" sie na nową homologację.
    Wprowadzanie klientów w błąd czy też diabełek tkwi w szczegółach?

    pozdrawiam
    ewka