  • 1. Data: 2003-07-17 04:38:05
    Temat: RATY a VAT
    Od: "xeon" <s...@p...fm>

    Rozkładam opłate instalacyjną na raty i wystawiam fakture na której jest
    zapisane "Opłata instalacyjna - I rata" kwota netto i LICZE podatek Vat-
    oczywiscie odprowadzam go do US.

    Jednak widzialem faktury np. TPSA na ktorych Vat od Raty nie jest naliczony
    ( a podana jest kwota brutto), domyslam sie, że dopiero po zaplaceniu
    wszystkich rat na fakturze pojawi sie Vat ktory moge odliczyc, oraz pelna
    kwota netto i brutto

    Kto wystawia faktury poprawnie?? ja czy TPSA

  • 2. Data: 2003-07-17 14:59:07
    Temat: Re: RATY a VAT
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "xeon" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Rozkładam opłate instalacyjną na raty i wystawiam fakture na której jest
    > zapisane "Opłata instalacyjna - I rata" kwota netto i LICZE podatek Vat-
    > oczywiscie odprowadzam go do US.

    Błąd. Jeżeli usługa została wykonana, to faktura musi opiewać na całą wartość
    usługi a nie na ratę.

    > Jednak widzialem faktury np. TPSA na ktorych Vat od Raty nie jest naliczony

    Bo nie widziałeś faktury z VATem (a taka musiała być wcześniej) na usługę
    "instalacji" wystawioną przez tepse.

    > ( a podana jest kwota brutto), domyslam sie, że dopiero po zaplaceniu
    > wszystkich rat na fakturze pojawi sie Vat ktory moge odliczyc, oraz pelna
    > kwota netto i brutto

    To byłoby za późno !!!

    > Kto wystawia faktury poprawnie?? ja czy TPSA

    Wyjątkowo stawiam na tepse.

    Ryszard

  • 3. Data: 2003-07-17 15:13:37
    Od: "xeon" <s...@p...fm>

    Dzieki doszedlem do tego, ze to tpsa nie wystawila mi faktury VAT na cala
    kwote (a powinno) a potem ujela raty w rachunkach telefonicznych.

    Czyli moje faktury do poprawy, dobrze ze tylko pare faktur.