  • 1. Data: 2003-01-02 15:44:06
    Temat: umowa zlecenie
    Od: "Chris" <j...@o...pl>

    Witam
    czy musze wplacac zaliczke na podatek za umowe zlecenie grudniowa - zapalta
    w grudniu 2002. Do kiedy musze zlozyc jakies deklaracje? jakie i komu?

    Dawid

  • 2. Data: 2003-01-02 15:52:30
    Temat: Re: umowa zlecenie
    Od: "Chris" <j...@o...pl>

    > tak musisz

    > takie formatu A4 :)
    > no dobra PIT4

    jestes pewien, ze trzeba skladac? nie wystarczy PIT 8B caloroczny?

    > bez przesady,
    > a jak myślisz??

    Pit 8b dostaje tez chyba zleceniobiorca...?

  • 3. Data: 2003-01-02 15:53:12
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    Chris wrote:
    > Witam
    > czy musze wplacac zaliczke na podatek za umowe zlecenie grudniowa -
    > zapalta w grudniu 2002.

    tak musisz

    > Do kiedy musze zlozyc jakies deklaracje?

    > jakie

    takie formatu A4 :)
    no dobra PIT4

    > i komu?

    bez przesady,
    a jak myślisz??

    galis

  • 4. Data: 2003-01-02 15:58:03
    Od: "Chris" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Galis" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > a jak myślisz

    > PIT8B tak ale nie mówimy o PIT8B

    a czemu nie mowimy? ja mowie bo mam go zlozyc. tylko, ze nie skladalem w
    tamtym roku pitow za umowe zlecieni, po prostu wpalcalem zaliczke na podatek
    i tyle. czy cos przeskrobalem?

  • 5. Data: 2003-01-02 15:59:31
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

  • 6. Data: 2003-01-02 16:09:05
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    > a czemu nie mowimy? ja mowie bo mam go zlozyc. tylko, ze nie
    > skladalem w tamtym roku pitow za umowe zlecieni, po prostu wpalcalem
    > zaliczke na podatek i tyle. czy cos przeskrobalem?

    jesli prowadzisz firmę, a z tego co napisałeś wynika że tak i w grudniu
    zatrudniłes kogoś na umowe cywilnoprawną np. zlecenie i w grudniu wypłaciłes
    pracownikowie pieniądze to musisz jako pracodawca złozyc PIT4 i odprowadzić
    zaliczkę na podatek do 20.01.2003 r.
    PIT8b jest to odrębna sprawa

    galis

  • 7. Data: 2003-01-02 16:20:55
    Od: "Chris" <j...@o...pl>

> [...]
    wypłaciłes
    > pracownikowie pieniądze to musisz jako pracodawca złozyc PIT4 i

    to co mam zrobic jesli nie zlozylem pitu 4 za listopad - zaplacilem zaliczke
    tylko.

  • 8. Data: 2003-01-02 18:29:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Galis napisał:

> [...]
    > pracownikowie pieniądze to musisz jako pracodawca złozyc PIT4 i odprowadzić

    Uprzejmie prosze o:
    - uwazna lekturę druku PIT-4 - w szczególności opisu na pierwszej
    stronie formularza
    - równie uważną art. 38 ust.1 o PDoF ustawy wraz z przesledzeniem odwołań
    - lekturę jak wyżej art. 41 ustawy jak wyżej
    - wyciagnięcie wniosków
    - zaprzestanie podawania niesprawdzonych informacji

    Przedsiębiorca który nie zatrudnia pracowników na umowe o pracę (lubg
    formy pokrewne) nie ma obowiązku składania delaracji PIT-4 z tytułu
    odprowadzania tylko i wyłącznie zaliczek od umów cywilnoprawnych.

    Druga sprawa - zleceniodawca to nie pracodawca.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-01-02 19:31:47
    Od: "EP" <e...@p...onet.pl>

    Tylko się nie pobijcie.

    Z tytułu umowy zlecenia jeżeli kwota zlecenia nie powoduje zapłaty podatku
    zryczałowanego (bez kosztów) pobierasz i wpłacasz zaliczkę do 20 następnego
    miesiąca, tak jak zrobiłeś. Deklarację natomiast składasz na PIT-8b za cały
    rok.
    W PIT-4 możesz ująć zlecenie, jeśli wpłacasz zaliczki od pracowników.

    EP

  • 10. Data: 2003-01-03 10:53:55
    Od: b...@d...pl (Beata Tomaszewska)

    8b napewno dostaje zleceniobiorca